کد خبر : 155222 تاریخ : 1404 جمعه 16 آبان - 12:59
جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان؛ آغاز به کار ستاد خدمات سفر شهر اصفهان از 25 اسفندماه جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان زمان فعالیت رسمی ستاد خدمات سفر را از بیست‌وپنجم اسفند سال جاری تا چهاردهم فروردین سال آینده دانست و گفت: در این بازه ۲۰ روزه، تمام دستگاه‌ها و کمیته‌های اجرایی آماده خدمت‌رسانی به مسافران خواهند بود.

مهدی بقایی در نخستین جلسه کمیته اسکان ستاد خدمات سفر شهر اصفهان درباره ظرفیت‌های اقامت و ارائه خدمات به گردشگران شهر اصفهان اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۴ یکی از منسجم‌ترین دوره‌های مدیریت سفر در سال‌های اخیر بود و کمترین چالش در حوزه اقامت و خدمت‌رسانی به مسافران گزارش شد.

وی افزود: یکی از سیاست‌های کلان ستاد خدمات سفر شهر اصفهان، نگاه استانی به موضوع سفر است؛ به این معنا که تلاش داریم با برنامه‌ریزی مطلوب، گردشگران را در استان نگه داریم و اصطلاحاً «ماند مسافر» ایجاد کنیم تا حضور مسافران در اصفهان و شهرهای اطراف، اثر اقتصادی و فرهنگی بیشتری داشته باشد.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های کمپ باغ فدک گفت: باغ فدک تنها کمپ روباز گردشگری شهر است و می‌تواند به پایگاه معرفی ظرفیت‌های بوم‌گردی تبدیل شود. در این مجموعه مکانی برای تبلیغ و معرفی اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان در نظر گرفته خواهد شد تا گردشگران با فضاهای اقامتی بومی آشنا شوند.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های در دست بررسی، نصب تابلوی آنلاین نمایش ظرفیت‌های اقامتی شهر اصفهان است که وضعیت خالی یا پُر بودن مراکز اسکان را به‌صورت برخط نمایش دهد؛ مکان نهایی نصب این تابلو در جلسه آینده مشخص می‌شود و احتمال زیاد باغ فدک یا میدان امام حسین (ع) به‌عنوان گزینه نهایی انتخاب خواهد شد.

بقایی با اشاره به نقش سامانه ۱۳۷ در نظارت بر خدمات سفر گفت: بازدید کارشناسان سامانه ۱۳۷ و اعضای کمیته اسکان از هتل‌ها، بوم‌گردی‌ها و خانه‌مسافرها در دستور کار قرار دارد تا از نزدیک وضعیت خدمت‌رسانی به مسافران بررسی شود. همچنین قرار است آمار دقیق ظرفیت اقامتی دستگاه‌های مختلف به‌صورت متمرکز جمع‌آوری و اعلام شود.

وی زمان فعالیت رسمی ستاد خدمات سفر را از بیست‌وپنجم اسفند سال جاری تا چهاردهم فروردین سال آینده دانست و گفت: در این بازه ۲۰ روزه، تمام دستگاه‌ها و کمیته‌های اجرایی آماده خدمت‌رسانی به مسافران خواهند بود.

وی تاکید کرد: پیشنهادها و انتقادهایی که از طریق سامانه ۱۳۷ ثبت می‌شود باید به‌صورت شفاف اطلاع‌رسانی و بررسی شود تا نقاط قوت و ضعف خدمات سفر مشخص گردد و برای رفع کاستی‌ها در دوره‌های بعد برنامه‌ریزی مؤثرتری انجام شود.