به گزارش پایگاه خبری تماشهاشم کارگر گفت: عملیات صدور کارت هوشمند ملی با ثبت نام و اخذ مشخصات متقاضیان در کنسولگریهای فرانکفورت، کوالالامپور و وین با صدور نمونههای اولیه حسب تقاضاهای دریافت شده وارد فاز اجرایی شد و در سایر کنسولگریهای جمهوری اسلامی نیز به تدریج، پس از اعلام وزارت امور خارجه و ایجاد هماهنگیهای لازم اجرایی خواهد شد.
در نشست مشترک آذر سال گذشته وزیر امور خارجه، رئیس سازمان ثبت احوال کشور موضوعات مربوط به صدور کارت هوشمند ملی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور بررسی شد و وزیر امور خارجه توصیههای لازم برای بررسی نحوه دریافت درخواستهای کارت ملی هموطنان ایرانی مقیم خارج را مطرح و برای پیگیری از سازمان ثبت احوال تا حصول نتیجه به بخش کنسولی وزارت امور خارجه ابلاغ کرده بود.