کد خبر : 42189 تاریخ : ۱۴۰۱ شنبه ۲۷ فروردين - 13:58
خواص باورنکردنی مِلون با فرا رسیدن فصل بهار میوه‌های خوشمزه تابستانی مانند ملون وارد بازار می‌شوند. ملون میوه‌ای خوش طعم و خوشبوست که سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و در این مطلب به بررسی خواص آن پرداخته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران نیوز/ بهار فصل تنوع در میوه‌های خوشمزه است. در طول این فصل زیبا علاوه‌بر میوه‌های بهاری میوه‌های زمستانی و تابستانی نیز وجود دارند. داشتن شرایط خاص جغرافیایی چهار فصل بودن آب و هوا و شرایط اقلیمی منحصر به فرد کشورمان باعث شده تا میوه‌های مختلف گرمسیری، معتدل و سردسیری در یک زمان در بازار عرضه شوند.

به گزارش فرارو، ملون این میوه خوشبو و خوشمزه تابستانی با آغاز فصل بهار پا به بازارچه‌های تره بار گذاشته است تا سفره متنوع میوه‌های بهاری را رنگین‌تر کند. بهتر است قبل از خرید ملون کمی با خواص آن هم آشنا شوید. در این مطلب سعی کردیم به طور کامل از فواید این میوه پرطرفدار صحبت کنیم.

ملون میوه‌ای خوش طعم و حاوی انواع مواد مغذی است که مصرف آن می‌تواند نقش مهمی در سلامتی ما داشته باشد. ملون سرشار از فیبر، ویتأمین C، ویتأمین K، ویتأمین‌های گروه B، ویتأمین A، پتاسیم، منیزیم، فسفر، سدیم، آهن و روی است. این میوه خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد. کوئرستین و کافئیک اسید از جمله ترکیبات مهم دارویی در میوه ملون هستند.

مِلون یا خربزه عسلی (Honeydew (melon)) از گروه متنوع خربزه‌ها و از خانواده کدوییان (Cucurbitaceae) است. این نوع خربزه با پوست یکدست، سبز یا زرد رنگ و رگه‌دار مشخص می‌شود. میوه ملون به رنگ سبز است که دارای طعمی شیرین و بافتی نرم است. این میوه بیضی شکل یا گرد ۱۵ تا ۲۲ سانتی‌متر طول دارد. ملون نیز مانند بیشتر میوه‌ها دارای دانه است. این میوه خوشمزه در بازارچه‌های تره بار و سوپرمارکت‌ها در کنار طالبی، گرمک، هندوانه و خربزه جای می‌گیرد.

نکته

کلمه انگلیسی Melon به معنای خربزه یا گروهی از خانواده کدوست؛ اما در ایران به گونه‌ای از خربزه، ملون می‌گویند. قبل از معرفی بیشتر میوه مِلون لازم دانستیم که تفاوت بین ملون و طالبی یا ملون، گرمک و سمسوری را ذکر کنیم. اگرچه همه این میوه‌ها از نظر شکل و طعم تا حدی شبیه به هم هستند، بین کشاورزان و فروشندگان اسامی متفاوت خود را دارند.