کد خبر : 52563 تاریخ : ۱۴۰۱ سه شنبه ۳ خرداد - 11:39
چندین فوتی و زخمی و تخریب ۴۰ درصدی برج "متروپل" دومین روز سیاه آبادان احمد وحیدی وزیر کشور و محسن رضایی معاون امور اقتصادی رییس جمهور بامداد امروز سه شنبه در محل ریزش ساختمان متروپل آبادان حضور پیدا کردند و جلسه اضطراری تشکیل داده‌اند.

‌‌تماشاگران _روز گذشته 2 خردادماه 1401 ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان فرو ریخت. ساختمانی که شاهدان معتقد هستند پیش از این به شهردار آبادان اعلام شده بود که این ساختمان در معرض خطرات جدی است اما متأسفانه سهل انگاری مسئولان باعث حادثه بزرگی شد که یادآور پلاسکویی دیگر در شهر زیبای آبادان بود.

به گفته اهالی این منطقه، در این حادثه شماری مجروح شدند و به تعدادی خودرو هم آسیب وارد شده و طبق مشاهدات این ساختمان به صورت کامل تخلیه شده است و طبق گفته اهالی، شدت این حادثه به قدری بود ‌که ساختمان‌های اطراف به شدت لرزیدند.

اعزام 4 تیم امدادی از ‌خرمشهر، ماهشهر و شادگان به محل حادثه

شعبانی، مدیرعامل هلال‌احمر استان خوزستان در این ارتباط با بیان اینکه ‌ساعت 12:30 روز دوم خرداد ماه، گزارش حادثه ریزش ساختمان تجاری 10 طبقه متروپل در شهرستان آبادان منطقه ته لنجی امیری اعلام شد، اظهار داشت: چهار تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با 2 تیم سگ‌های زنده‌یاب و خودروهای ست‌نجات به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمن سازی صحنه آغاز شد.

وی تصریح کرد: تیم واکنش سریع استان و همچنین بیش از 50 نیروی امدادی از شهرهای همجوار برای اعزام به محل حادثه آمدند و امداد رسانی کردند.

فرماندار آبادان گفت: ساختمان درحال ساخت بوده است و احتمال تلفات تقریبا زیاد است.

فرماندار آبادان تصریح کرد: دستور تخلیه مناطق اطراف ساختمان را روز گذشته صادر کردیم تا اطراف ساختمان آسیب دیده خالی باشد. به گفته فرماندار آبادان این ساختمان در حال ساخت بوده است.

در پی بروز حادثه ریزش ساختمان متروپل در آبادان تمام بیمارستان‌های اهواز و آبادان به حالت آماده باش در آمدند. به برخی پزشکان اعلام شده برای خدمات جراحی و اورژانسی به آبادان اعزام شوند و همچنین برخی بیماران نیز برای درمان به شهرهای مجاور به ویژه اهواز اعزام خواهند شد.

برخی قطعات ساختمان بر روی خودروهای پارک شده یا عبوری از محل ریخته که خساراتی نیز وارد شده است.

نجات چندین مصدوم از زیر آوار

‌مدیر عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان درباره میزان مصدومان گفت: تیم امداد گران در صدد هستند تا کسی زیر آوار نمانده باشد.

بازداشت پیمانکار و مالک ساختمان متروپل آبادان

‌در پی ریزش ساختمان در دست احداث متروپل در آبادان، رئیس کل دادگستری استان خوزستان دستور بررسی دقیق علت و عوامل حادثه، امدادرسانی به مصدومان و برخورد سریع و قاطع با کلیه مرتبطین و مسببین حادثه را صادر کرد.

دهقانی ‌اظهار کرد: ساختمان چندطبقه در دست احداث در آبادان ریزش کرد که بلافاصله رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان در صحنه حاضر و دستورات مقتضی جهت رسیدگی به موضوع صادر شد.

وی همچنین از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا در کنار رئیس دادگستری و دادستان آبادان، موضوع را تا حصول نتیجه مقتضی پیگیری و نظارت کند.

سرهنگ حسین زلقی، فرمانده انتظامی آبادان در پی ریزش ساختمان تجاری متروپل از مردم خواست؛ از ورود به محدوده خیابان امیری و معابر منتهی به آن خودداری کرده و به هیچ عنوان در محل حادثه حاضر نشوند.

فرمانده انتظامی آبادان گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره آخرین وضعیت حادثه ریزش ساختمان 10 طبقه در آبادان با اشاره به آخرین آمار مصدومان و جانباختگان حادثه ریزش آوار گفت: متأسفانه این حادثه چندین فوتی دربر داشته است.

تخریب 40 درصدی برج "متروپل"

فرماندار آبادان درباره تازه ترین وضعیت ریزش ساختمان ده طبقه متروپل در این شهر گفت‌: حدود 30 تا 40 درصد ساختمان تخریب شده است