کد خبر : 52595 تاریخ : ۱۴۰۱ يکشنبه ۸ خرداد - 16:59
لیورپول باز هم ناکام از قهرمانی اروپا چهاردهمین جام در دستان رئالی ها تیم فوتبال رئال مادرید با پیروزی برابر لیورپول بار دیگر به قهرمانی در مهم ترین تورنمنت فوتبال باشگاهی اروپا رسید.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران نیوز/ فینال لیگ قهرمانان فصل جاری فوتبال باشگاهی اروپا در حالی قرار بود از ساعت ۲۳:۳۰ شنبه شب بین تیم‌های رئال مادرید اسپانیا و لیورپول انگلیس در استادو فرانس پاریس آغاز شود که هرج‌ومرج در ورود هواداران منتسب به لیورپول باعث تأخیر ۳۶ دقیقه‌ای در آغاز این دیدار شدند.

قرمزپوشان لیورپول برای جبران شکست قبلی چهار سال پیش خود مقابل رئال در فینال همین رقابت‌ها وارد زمین شد و با وجود اینکه بازی را تمام و کمال در اختیار داشت نتوانست در نیمه اول گلی وارد دروازه نماینده اسپانیا کند. در دقایق پایانی ۴۵ دقیقه ابتدایی کریم بنزما روی اشتباه مدافعان و الیسون بکر دروازه‌بان لیورپول گلزنی کرد اما داور آن را آفساید اعلام کرد تا همه چیز به نیمه دوم کشیده شود.

در نیمه دوم لیورپول باز هم مالکیت توپ را در اختیار داشت اما بازی هوشمندانه رئال باعث شد تا این تیم در دقیقه ۵۹ روی سانتر والورده و فرار کم نظیر وینیسیوس جونیور به گل برسد.

تک گل این دیدار برای رئال مادرید در حالی باقی ماند که تعویض‌های پورگن کلوپ برای جبران نتیجه نیز کارساز نبود تا رئال اینگونه به چهاردهمین قهرمانی خود برسد.

رئال‌مادرید در شبی که فرصت های گلزنی زیادی روی دروازه لیورپول نداشت، با گل وینیسیوس جونیور در نیمه دوم برابر این تیم به برتری دست یافته و برای چهاردهمین بار لیگ قهرمانان را از آن خود کرد. ادن هازارد، ستاره بلژیکی رئال مادرید مانند اغلب مسابقات این فصل فرصتی برای درخشش در زمین پیدا نکرده و نتوانست در قهرمانی دراماتیک تیمش نقش آفرینی کند.

به‌نظر می‌رسد بندی در قرارداد انتقال ادن هازارد از چلسی به رئال‌مادرید وجود دارد که باشگاه اسپانیایی را مجبور به پرداخت ۱۵ میلیون دیگر برای این خرید ناموفق می‌کند.

ادن هازارد در تابستان سال ۲۰۱۹ و به عنوان جانشین کریستیانو رونالدو راهی برنابئو شد، اما شرایط در سه فصل اخیر برای این ستاره بلژیکی به بدترین شکل ممکن پیش رفته و او اغلب بازی های رئال مادرید را از روی سکوها تماشا کرده است.

تیبو کورتوا به «بی‌تی اسپورت» انگلیس گفت: روز جمعه در کنفرانس خبری پیش از بازی گفته‌ بودم که هر وقت رئال مادرید در فینال‌ بازی کرده به پیروزی رسیده است. این بار من در طرف درست تاریخ بودم. این بار به خاطر دوران حرفه‌ای که داشته‌ام، برای تمام تلاش‌هایی که کرده‌ام و برای اینکه نامم محترم باشد، باید به قهرمانی می‌رسیدم، چون فکر می‌کنم به اندازه کافی مورد احترام نبوده‌ام، به خصوص در انگلیس! نظرات زیادی را در خصوص خودم می‌بینم، حتی با وجود فصل فوق‌العاده‌ای که داشته‌ام. مجله‌ای (فور فور تو) در انگلیس بود که نام من را در بین ۱۰ دروازه‌بان برتر جهان نگذاشته بود!

دروازه‌بان بلژیکی رئال که پس از این بازی عنوان بهترین بازیکن زمین را هم به خود اختصاص داد، در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: به این تیم واقعاً افتخار می‌کنم. ما به تلاش‌مان ادامه دادیم و در زمان لازم برای کمک به تیم در زمین حضور داشتم. ما در مسیر این قهرمانی برخی از بهترین تیم‌های جهان را شکست دادیم. منچسترسیتی و لیورپول در این فصل فوق‌العاده بودند. آنها تا آخر لیگ برتر جنگیدند، لیورپول دو جام برد و واقعاً قوی بودند. ما در فینال یک بازی عالی انجام دادیم، یک موقعیت داشتیم و آن را تبدیل به گل کردیم. پیش از بازی با خودم گفتم که امشب نمی‌گذارم کسی توپی از من رد کند.