کد خبر : 52644 تاریخ : ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۷ خرداد - 12:07
مطالبات هنرمندان گنبدی از مسئولان فرهنگی: هنرمندان انتظاری جز حمایت ندارند! تماشاگران_شماری از هنرمندان گنبدی در نشست صمیمانه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان حمایت با برنامه، تجلیل از پیشکسوتان، اختصاص فضای مناسب برای انجمن‌های هنری و تمرکززدایی برگزاری جشنواره‌ها از مرکز استان را مهمترین مطالبات خود اعلام کردند.

محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اصحاب فرهنگی، هنری و قرآنی گنبدکاووس با همراهی جمعی از مسئولان محلی از جمله شهردار و رئیس شورای اسلامی این شهر در سالن مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان برگزار شد. غلامرضا باوقار به نمایندگی از خوشنویسان گنبدکاووس با قدردانی از همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر در اجرای برنامه‌های هنری گفت: هنرمندان این رشته فضای اختصاصی برای فعالیت ندارند و از یک اتاق چندین انجمن هنری استفاده می‌کنند.

باوقار از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و سایر مسئولان خواست حمایت از هنرمندان از جمله خرید آثارشان را جزو برنامه‌های اولویت‌دار خود قرار دهند.

محمد حسن‌زاده به نمایندگی از شاعران گنبدی از نبود فضای کافی برای تمرین انجمن‌ها گلایه کرد و گفت: همزمان هنرمندان چندین رشته با هم در یک فضا تمرین می‌کنند که باعث کاهش تمرکز می‌شود لذا از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درخواست داریم توجه ویژه‌ای به اختصاص فضای مناسب برای انجمن‌ها و همچنین ایجاد سالن مناسب برای اجرای هنرمندان شهرستان داشته باشد تا برای هر برنامه به سراغ ادارات و مراکز دانشگاهی نروند.

سعید کاظمیان هنرمندان رشته تئاتر هم از نداشتن سواد لازم اعضای شورای صدور پروانه استانی در حوزه سینما گلایه کرد و گفت: افراد تصمیم‌گیر در این شورا فرق میان صدور پروانه ساخت و نمایش را نمی‌دانند و نبود تصمیم‌گیری درست توسط این شورا گروه‌های فیلم‌سازی را به سمت ساخت فیلم‌های زیرزمینی و بدون مجوز می‌کشاند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس در این نشست فرهنگ و هنر را نشانگر هویت ملی و تاریخی هر سرزمین دانست و گفت: هدف این نهاد ایجاد فضای همدلی در شهرستان و ترویج نگرش پژوهشی و علمی برای بالندگی فرهنگ و هنر منطقه است.

رضا شجاعی افزود: رویکرد جدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نوید بخش دمیدن روح تازه‌ای در عرصه هنر استان بدون افراط و تفریط در فضای همدلی و در چارچوب قانون است که نتایج آن کاهش مشکلات و افزایش امید خواهد بود.

وی تصریح کرد: از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان انتظار می‌رود در کنار تولید آثار به بحث‌های پژوهشی و تربیت نیروهای توانمند توجه کنند چرا که امروز نیازمند حرکت مستمر، پویا و کارآمد در این عرصه هستیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبدکاووس، تشکیل انجمن مشاهیر و مفاخر شهرستانی، تشکیل انجمن سینمای جوان، حمایت از اجرای برنامه‌های هنری در محلات، تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری و ساخت پلاتو را از مهم‌ترین خواسته‌های هنرمندان شهرستان برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مسیر و اولویت دولت سیزدهم حمایت از بخش های خصوصی و پروژه های نیمه تمام با درصدی از پیشرفت است و اولویت فرهنگ و ارشاد هم در کنار این مهم توجه به جوانان و نوجوانان نخبه با تقدیر، معرفی و هویت دادن به آنهاست .

رعیت افزود: در زمان حاضر باید احساس نیاز به فرهنگ را در جامعه رشد دهیم و زنده شدن احساس فرهنگ در خانواده‌ها کار شماست و باید به فعالیت‌هایی مانند خوشنویسی در محلات و پارک‌ها بیشتر توجه شده تا آسیب های اجتماعی کمتر شود.