کد خبر : 52675 تاریخ : ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۲ خرداد - 11:34
اتوبوس‌های برقی در راه تهران آلودگی هوا یکی از معضلات اساسی پایتخت‌نشینان است. گسترش حمل‌ونقل عمومی پاک موضوعی است که در این دوره مدیریت شهری به آن تاکید شده و قرار است اتوبوس‌های برقی خریداری و وارد خطوط شوند.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران نیوز/ آلودگی هوا و ترافیک دو چالش اساسی کلان شهر تهران است. راه حل برون رفت از این مشکل توسعه حمل‌ونقل عمومی است. توسعه سیستم حمل‌ونقل پاک در دستور کار مدیریت شهری است و قرار است بزودی اتوبوس های برقی وارد سیستم حمل‌ونقل عمومی شوند.

قرار است بخشی از نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری، استفاده از اتوبوس های برقی باشد چرا که استفاده از اتوبوس‌ها باعث کاهش مشکلات محیط زیست می‌شود.

اعضای شورای شهر تهران و شهرداری تهران به دنبال استفاده از اتوبوس های برقی هستند البته که باید برای خرید این اتوبوس‌ها بودجه لازم در نظر گرفته شود.

بر اساس این گزارش، حمل‌ونقل یکی از بزرگترین عوامل تولید گازهای گلخانه‌ای است و در این میان خودروها و اتوبوس های گازوییلی و دیزلی که غالبا دچار فرسودگی و نقص فنی هستند در آلودگی هوا موثر هستند و باید به سمت استفاده از حمل نقل پاک رفت.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون خدمات شهری ومحیط زیست شورای شهر تهران دراین باره به خبرنگار فارس گفت: اولین خودروی برقی تولید داخل را بررسی کردیم.

وی ادامه داد: این خودروی مراحل تست های لازم را سپری کرده است وورود این اتوبوس‌ها به شهر در کاهش آلایندگی تأثیر گذار است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: هزینه اتوبوس های برقی گران تر است اما از سوی دیگر آلایندگی ندارد وبه سمت سیستم حمل‌ونقل پاک حرکت می‌کنیم.