کد خبر : 52797 تاریخ : ۱۴۰۱ دوشنبه ۶ تير - 13:47
طارمی سوژه گفتگو در سازمان ملل شد! ماندن مهدی طارمی بعد از پشت سر گذاشتن دو فصل درخشان در تیم پورتو هنوز قطعی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران نیوز/این مهاجم ایرانی که سال گذشته ۲۰ گل به ثمر رساند و ۱۳ پاس گل تنها در مسابقات لیگ پرتغال داد، تا سال ۲۰۲۴ با پورتو قرارداد دارد اما هنوز هواداران و سرمربی پورتو نگران هستند که در نقل و انتقالات تابستانی راهی تیم دیگری بشود.

این موضوع باعث شده است تا طارمی هر روز سوژه گزارش‌ها و خبرهای مختلفی در رسانه‌های پرتغال باشد. روزنامه «اوجوگو» در شماره امروز خود سراغ مرتضی دامن پاک جامی سفیر ایران در پرتغال رفته است و از زاویه متفاوتی به حضور طارمی در پورتو و درخشش این بازیکن ایرانی در پرتغال پرداخته است.

دامن پاک جامی در این مصاحبه که در صفحه اول روزنامه اوجوگو هم چاپ شده است، گفت: طارمی از مشهورترین ایرانیان مقیم خارج از کشور است. عملکرد او در بین ایرانیان چه در داخل و چه در خارج از کشور مورد توجه و علاقه شدیدی قرار گرفت. فقط به میلیون‌ها نفری که او را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و به پست‌هایش واکنش نشان می‌دهند نگاه کنید.

سفیر ایران در کشور پرتغال ادامه داد: با این حال باید اعتراف کنم که انتقال به پورتو و عملکرد طارمی در این باشگاه باعث افزایش علاقه‌مندی‌ها شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته که وزرای خارجه ایران و پرتغال در پشت صحنه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار کردند، بحث خود را با صحبت درباره فوتبال و عملکرد طارمی آغاز کردند.

دامن پاک جامی با بیان اینکه تعاملات تجاری و فرهنگی بین ایران و پرتغال از قبل و ریشه در تاریخ دارند، یادآور شد: ورزش این پیوندها را بین دو کشور تقویت کرده است. علاوه بر نام بازیکنان دیگر در فوتبال (مثل علی علیپور در تیم جیل ویسنته)، ایرانی‌ها در فوتسال و والیبال به پرتغال آمده‌اند. طارمی نقش مهمی در باز کردن درها به روی آنها و دیگران در آینده ایفا کرد. من از عملکرد هر یک از این سفیران فرهنگی خوشحالم.