کد خبر : 53202 تاریخ : ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۳ دي - 11:13
فیلم «عمارتی در مه» اکران عمومی شد هدف از ساخت فیلم «عمارتی در مه» فرهنگ سازی در زمینه نمایش‌درمانی در کنار یک اتحاد گروهی است تا اثرات این شکل از درمان نشان داده شود.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران امروز/فیلم «عمارتی در مه» به کارگردانی «محمدعلی سلیمان تاش» و تهیه‌کنندگی سید سجادمیرسید در سینما‌های سراسر کشور اکران شده است.

داستان این فیلم درباره مدیر یک آسایشگاه اعصاب و روان است که از پزشکی جوان، دعوت می‌کند تا روی نوع خاصی از بیماران روانی تحقیق کند؛ پزشک جوان متوجه حوادث غیر معمول و پیچیده‌ای در بین بیماران و کارکنان آسایشگاه می‌شود، به گونه‌ای که احساس می‌کند علت دعوت او مسائل پزشکی نبوده وخود را در معرض خطر جانی و معما‌های پیچیده در آسایشگاه می‌بیند و در نهایت متوجه رازهایی می‌شود...

هدف از ساخت این فیلم فرهنگ سازی در زمینه نمایش‌ درمانی در کنار یک اتحاد گروهی است تا اثرات این شکل از درمان نشان داده شود. سایکودرام به عنوان روشی جدید در توانبخشی و درمان افرادی که دچار عارضه‌های روحی و روانی شده‌اند شناخته می‌شود. در سایکودرام حوادث گذشته با ترس هایش و آینده با امیدهایش به زمان حال انتقال یافته و حل می‌شود.

سید رضا آل احمد نویسنده و کارگردان سینما بعد از دیدن این فیلم گفت: کار خوبی و تجربی بود، استفاده از بازیگران جوان نکته قوت فیلم است و به خوبی از این موقعیت استفاده شده بود. البته یکسری اشکالات در فیلم‌برداری و صدابرداری داشت.

وی ادامه داد: از لحاظ روان‌شناسی که فیلم را ببینیم کار خوبی است چراکه بازیگران ناشناس هستند و برای مخاطب قابل باور است. برای من به عنوان مخاطب کار دوست داشتنی بود.

این کارگردان عنوان کرد:عوامل سراغ موضوع خاص رفته‌اند و باید از دیدگاه روانشناختی تأثیر گذاری آن را بررسی کنیم به نظرم این فیلم اکران برای دانشجویان روان‌شناسی داشته باشند.

وی اظهار کرد: مردم با سینما قهر کردند و زمانی که از ایران خارج می‌شویم، می‌بینیم که سینمای ایران در دنیا محبوب است و برعکس آن چیزی که ما فکر می‌کنیم در اکران‌های خارج از ایران فروش خوبی دارد.