کد خبر : 53432 تاریخ : ۱۴۰۱ پنج شنبه ۶ بهمن - 21:10
حسین ریگی:سینما به سیستان و بلوچستان بدهکار است حسین ریگی با اشاره به اینکه فیلم «هوک» در ژانر ورزش است، گفت: از مصاحبه‌ها،‌ خاطرات و صحبت‌هایی با بوکسرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط کشور داشتیم، فیلمنامه این اثر را شکل دادیم.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران امروز/حسین ریگی (کارگردان سینما) که این روزها فیلم سینمایی «هوک» را به عنوان دومین اثر سینمایی‌اش به تهیه‌کنندگی علی آشتیانی‌پور در دست ساخت دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: فیلم‌برداری و تدوین فیلم سینمایی «هوک» به پایان رسیده، این فیلم به مرحله صداگذاری رسیده و همزمان کارهای ویژوال افکت آن هم در حال انجام است و در تلاش هستیم که به زودی این فیلم را آماده نمایش کنیم.

ریگی درباره حضور فیلم سینمایی «هوک» در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر گفت: همچنان از لیست فیلم‌هایی که خواستار حضور در جشنواره شده‌اند هیچ خبری نیست و کسی نمی‌داند که چه فیلم‌هایی قرار است در این رویداد حضور داشته باشند و از آنجا که «هوک» فیلمی متعلق به بنیاد سینمایی فارابی است، همین نهاد برای حضور آن در جشنواره فجر اقدام می‌کند.

وی درباره قصه فیلم سینمایی‌«هوک» گفت: این فیلم یک ملودرام اجتماعی ورزشی است که می‌توان آن را در ژانر ورزشی دانست چراکه قصه آن مربوط به ورزش بوکس می‌شود. در واقع این فیلم قصه نوجوانی را روایت می‌کند که اهل سیستان و بلوچستان است و علاقه شدیدی به ورزش بوکس و حضور در مراحل و درجات بالای این ورزش دارد. قصه این فیلم واقعی نیست ولی از آنجا سیستان و بلوچستان در ورزش بوکس ایران جایگاه ویژه‌ای دارد، قصه «هوک» در این استان روایت می‌شود و ما از مصاحبه‌ها،‌ خاطرات و صحبت‌هایی با بوکسرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان و دیگر نقاط کشور داشتیم، فیلم‌نامه این اثر را شکل دادیم. در واقع «هوک» برداشتی آزاد از همه این قصه‌های واقعی و تحقیقاتی است که انجام دادیم. این فیلم با «لیپار» اولین اثر سینمایی‌ام تفاوت‌های بسیاری دارد که تنها نقطه اشتراک آن کاراکتر نوجوان فیلم و فیلم‌برداری در سیستان و بلوچستان است.