کد خبر : 53497 تاریخ : ۱۴۰۱ سه شنبه ۱۱ بهمن - 14:28
ابهام دربودجه بازسازی میلیاردی استادیوم آزادی 600 میلیارد هزینه بازسازی در حد حرف ماند! تماشاگران امروز_ بیش از یک سال است که درباره بازسازی بزرگ ترین استادیوم ورزشی فوتبال در ایران صحبت ها شنیده می شود.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران امروز/بعضی مدیران از بودجه 600 یا 700 میلیاردی بازسازی استادیوم آزادی نشست خبری گذاشتند و خیلی‌ها هم بر این باور بودند مگر هزینه یک استادیوم برای بازسازی شامل چه مواردی است که باید این همه هزینه کرد! اما واقعیت این است که همه صحبت‌ها در حد حرف باقی ماند و استادیوم آزادی به همان سر و شکل قبل باقی ماند و هیچ اثری از بازسازی در این استادیوم دیده نشد. تا اینکه در جدیدترین خبرها شنیده شده که طبقه دوم این استادیوم به دلیل خطرات احتمالی از ریزش، بدون تماشاگر در بازی‌ها باقی خواهد ماند.

به همین دلیل تیم فوتبال پرسپولیس بعد از مدت‌ها می‌تواند دیدار خود در مسابقات لیگ برتر باشگاه های کشور را با حضور تماشاگرانش برگزار کند. این دیدار روز چهارشنبه (۱۲ بهمن ماه) از هفته هجدهم و مقابل آلومینیوم برگزار خواهد شد.

سرخپوشان البته در شرایطی برای این بازی اجازه حضور تماشاگران شان را دارا هستند که بلیت فروشی برای آنها تنها مختصِ طبقه اول ورزشگاه آزادی آنهم نه با ظرفیت کامل انجام خواهد شد.

شهاب مالمیر مدیر روابط عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با تأیید این موضوع گفت که این دستورالعمل که برای دیدار اخیر استقلال هم ملاک عمل بود، در تعامل سازمان لیگ با شورای تأمین نهایی شده است.

در ادامه نیز سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از آمادگی این شرکت در زمینه توسعه سرانه ورزشی به دنبال همکاری با فدراسیون‌ها و توانمندسازی آن‌ها گفت:در راستای ارتقای جایگاه ورزش قهرمانی ایران در دنیا و افزایش سرانه موثر ورزش همگانی از طریق استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ورزشی موجود هستیم.

عسگریان با اشاره به ساخت امکان ورزشی به عنوان دومین هدف این مجموعه افزود: در حال حاضر ۶۳۵ پروژه ورزشی در جریان ساخت وجود دارد و این شرکت وظیفه دارد آن‌ها را به بهره‌برداری برساند. تکمیل پروژه‌ها بر اساس میزان پیشرفت فیزیکی و محل اجرای پروژه از منظر افزایش سرانه ورزشی موجود، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی می‌شود. دیگر برنامه و هدف تعریف‌شده در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، رسیدگی به وضعیت پروژه‌های ورزشی غیرقابل بهره‌برداری است که متأسفانه به دلیل افتتاح زودهنگام پروژه‌ها در سنوات گذشته، قابلیت بهره‌برداری ندارند. در این زمینه با تاکیدات و دستورات سجادی مقام عالی وزارت ورزش و جوانان، اقدامات موثری برای تکمیل پروژه‌ها و فراهم آوردن شرایط بهره‌برداری آن‌ها توسط این شرکت انجام شد.

شرکت توسعه به دنبال پویایی اقتصاد در صنعت ورزش

سرپرست شرکت توسعه درخصوص شیوه نگهداری از اماکن ورزشی گفت: در این بخش هم برنامه‌ریزی‌های زیادی شده و اقدامات بسیاری در دستور کار قرار دارد. در بسیاری از اماکن ورزشی لازم است برای حفظ و نگهداری اماکن، امکانات و تجهیزات مربوطه، در زمینه پویایی آن اماکن و مجموعه‌ها اقدام مفیدی انجام شود.

هیچ مشکلی سکوهای آزادی را تهدید نمی‌کند

عسگریان در واکنش به بازسازی استادیوم آزادی و طرح موضوع خطر ریزش این مجموعه گفت: در خصوص استادیوم آزادی باید از فضاسازی و انتشار اخبار بی‌پایه و بی‌اساس و نگران‌کننده خودداری کنیم و اجازه دهیم موضوع از طریق مراجع ذی‌صلاح بررسی و اظهار نظر شود. در بررسی‌های اولیه مشخص شد مشکلی سکوهای آزادی را تهدید نمی‌کند و آزمون‌های بارگذاری تکمیلی برای چند بخش پایانی هم انجام شده و به محض دریافت نتیجه، مراتب اطلاع‌رسانی خواهد شد. ورزشگاه آزادی نیاز به مرمت و بازسازی دارد که برآورد ما حدود ۶۰۰ میلیارد تومان است. با توجه به عنایت دولت مردمی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انشاءالله این موضوع با جدیت دنبال می‌شود.

واکنش عسگریان به بودجه ۷۰۰ میلیاردی شرکت توسعه

عسگریان درحالی به هزینه ۶۰۰ میلیاردی بازسازی مجموعه ورزشی آزادی اشاره کرد که بودجه پیشنهاد دولت در لایجه بودجه ۱۴۰۲برای شرکت توسعه، ۷۳۵ میلیارد تومان است. وی در واکنش به این موضوع گفت: نمی‌توان گفت مبلغ پیشنهادی بودجه برای شرکت توسعه در لایجه ۱۴۰۲، مطلوب و کافی است اما محدودیت‌های موجود و افزایش حدودا ۴۵ درصدی بودجه ورزش، نشان از آن دارد که رئیس محترم دولت مردمی اعتقاد ویژه‌ای به افزایش سرانه ورزشی کشور و سلامت جامعه دارد و امید است با مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاری این مهم محقق گردد.