کد خبر : 53800 تاریخ : ۱۴۰۱ دوشنبه ۸ اسفند - 18:06
وزیر بهداشت خبر داد: درخواست ۲۰ کشور از ایران برای تامین دارو وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ۲۰ کشور  از ایران درخواست تامین دارو و تجهیزات پزشکی را دارند و کشورهای سوریه و عراق فارماکوپه (کتاب دستورات دارویی) دارویی ما را پذیرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران امروز/بهرام عین اللهی روز دوشنبه در مراسم گشایش نخستین نمایشگاه محصولات دانش بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی که در مصلی امام خمینی برگزار شد، افزود: حوزه سلامت دستاوردهای بزرگی را بعد از انقلاب دارد و در دنیا افتخارات زیادی را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب وابستگی ۱۰۰ درصدی به غربی‌ها داشتیم، ادامه داد: پزشکان بی کیفیت از برخی از کشورها در ایران طبابت می‌کردند و اعزام بیمار برای درمان به خارج وجود داشت.

به گفته وزیر بهداشت، کل دانشجویان پزشکی ما ۱۸۰ هزار نفر بود و در تولید دارو تجهیزات پزشکی وابستگی ۱۰۰ درصد داشتیم، درحالیکه پس از انقلاب پیشرفت‌ها و تغییرات زیادی ایجاد شد و امروز به قطب پزشکی تبدیل شده‌ایم.

عین اللهی تصریح کرد: امروز ۶۷ دانشکده علوم‌پزشکی و ۸۵۰ مرکز تحقیقات، ۲۵ دانشکده داروسازی در کشور داریم و سرمایه بزرگ ما نیروی انسانی است و باید از این سرمایه بیشتر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: از ابتدای انقلاب تا به امروز تهاجم همه جانبه دشمن را شاهد هستیم و اغتشاشات داخلی، جنگ و تحریم‌ها که همگی می‌خواستند به انقلاب صدمه وارد کنند.

وزیر بهداشت تحریم‌ها را زمینه ساز قدرت یابی و خودساختگی عنوان کرد و افزود: امروز بسیاری از کشورهای دوست درخواست ارتباط دوستانه با ما دارند.