به گزارش پایگاه خبری تماشاگران نیوز/ مرسدس بنز استانداردهای جدیدی را برای برد الکتریکی و کارایی با VISION EQXX تعیین کرده است. نمونه اولیه نشان میدهد که حملونقل الکتریکی چقدر کارآمد، پایدار و مجلل میتواند باشد. این قهرمان راندمان با یک بار شارژ باتری بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر برد دارد که معادل مصرف انرژی کمتر از ۱۰ کیلووات ساعت در هر ۱۰۰ کیلومتر است. و این تا حدزیادی به دلیل طراحی بیرونی و آیرودینامیک است که به ضریب درگ معیار ۰.۱۷ دست یافته است. بدنه مقاومت ناپذیر ابعاد انقلابVISION EQXX را فراتر میبرد . با طراحی سبک وزن، نوآوریهای باتری و مواد جدید دقیقاً نشان میدهد که چه چیزی یک خودروی الکتریکی را در آینده در قالب یک مرسدس بنز متحول میکند.
مدیر توسعه گروه خودروسازی دایملر آقای مارکوس شفر در مصاحبه جدید خود اعلام کرده است که این شرکت قصد دارد تا واحدهای قدرت، باتری و موتورهای الکتریکی را به طور کامل به کنترل خود درآورد.
مشابه کاری که امروزه در زمینه محصولات احتراق داخلی در حال انجام دادن است.در حال حاضر موتورهای الکتریکی از خارج از شرکت مرسدس بنز تأمین میشود.
طراحی نفس گیر
هنر زیبای آیرودینامیک یک سنت طولانی و درخشان در تولید اتومبیل های مرسدس بنز دارد. علاقهمندان به خودرو C ۱۱۱ از دهه ۱۹۷۰ این هنر را به یاد دارند. امروزه این کلاس لوکس، EQS است که رکورد جهانی تولید آیرودینامیک ترین خودرو را در اختیار دارد.
VISION EQXX اکنون در حال ایجاد نقطه عطف بعدی است - با ضریب درگ فقط ۰.۱۷. این مقدار رکورد برای رانندگی الکتریکی و مهمتر از همه برای برد از اهمیت ویژهای برخوردار است. این به این دلیل است که دو سوم انرژی الکتریکی فقط برای مقابله با مقاومت هوا مورد نیاز است. و طراحی نفس گیر این میزان را به حداقل رسانده است.