هلدینگ مهاجرتی ویستا
اصغر فرهادی، رییس هیات داوران جشنواره کن‌!
سایت ورایتی خبر داد:

اصغر فرهادی، رییس هیات داوران جشنواره کن‌!

خبر سایت ورایتی در باره ریاست اصغر فرهادی در هیات داوران جشنواره کن امسال، یکی از غیرمنتظره‌ترین خبرهایی‌ست که در مورد این فیلمساز شاخص سینمای ایران منتشر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران نیوز/اصغر فرهادی که برنده دو جایزه اسکار و یکی از سینماگران سرشناس ایرانی‌ست به گفته این سایت معتبر سینمایی مسئولیت هیئت داوران فستیوال کن۷۵ را برعهده خواهد داشت.
براساس خبری که روز دوشنبه ۱۱ آوریل در سایت سینمایی واریتی منتشر شد، اصغر فرهادی قرار است رئیس هیئت داوران کن ۷۵ شود.
این خبر ورایتی درحالی منتشر می‌شود که برخی مسائل و مشکلات پیش آمده بر سر شکایت از اصغر فرهادی بر سر فیلم‌نامه فیلم «قهرمان»، انعکاس منفی زیادی در رسانه‌ها غربی داشته است.
برخی از کارشناسان خبر ریاست فرهادی در هیئت داوران کن امسال را باور ندارند و معتقدند این یک نوع ترفند تبلیغاتی برای فرهادی‌ست که توسط ورایتی انجام گرفته. انها معتقدند برای تأیید این خبر از سوی دفتر جشنواره باید منتظر برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در روزهای آینده بود.
از سوی دیگر با نزدیک شدن به زمان برگزاری این رویداد معتبر فرانسوی، روز به روز تب‌وتاب جشنواره کن ۷۵ هم بالاتر می‌رود. رسانه‌ها در تلاشند که پیش از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی در روز پنجشنبه به خبرهای از این فستیوال دست یابند.
در همین ارتباط گفتنی‌ست که یک سایت سینمایی معتبر اعلام کرده قرار است فیلم‌هایی از دیوید لینچ، -که قرار نبوده فیلم‌هایش در جشنواره امسال باشندد-، در کن ۷۵ خواهد بود.
این فیلم‌ساز آمریکایی در سینما مریدان سرسختی دارد که از این خبر اظهار خوشحالی کرده‌اند.
خبر دیگر اینکه از سینمای ژاپن قاعدتا دو فیلم‌ساز شانس‌ بسیار بالایی برای شرکت در کن۲۰۲۲ دارند؛ فوجی فوکادا و هیروکازو کوریدا.
همچنین از فیلم «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی هم به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی در بخش رسمی کن امسال نام برده شده آست.
از سینمای فرانسه هم فیلمی از ارنو دپلشن به نام «خواهر و برادر» در فهرست است.
پیش از این در مورد نام‌های بقیه فیلم‌هایی که قرار است در کن باشند، نام‌های سرشناس جهانی در فهرست فستیوال کن هستند.

 

منبع: بانی فیلم
EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.