هلدینگ مهاجرتی ویستا
نقش یک سیاست در فوتبال روشن شد!
گزارش "تماشاگران" از لغو بازی ایران با کانادا

نقش یک سیاست در فوتبال روشن شد!

تماشاگران_فدراسیون فوتبال کانادا در خبری مدعی شد که دیدار تدارکاتی مقابل ایران را لغو کرده است.

توییتر فدراسیون کانادا در خبری نوشت که مسابقه بین‌المللی و تدارکاتی که قرار بود در تاریخ 5 ژوئن 2022 برابر ایران به عنوان بخشی از آماده سازی تیم ملی مردان برای جام جهانی 2022 قطر باشد، لغو شده است.

اتحادیه فوتبال کانادا به غیر فوتبالی و سیاسی بودن تصمیمش برای لغو بازی تدارکاتی با تیم ملی ایران اعتراف کرد.

اتحادیه فوتبال کانادا با انتشار بیانیه‌ای درباره تصمیم این سازمان برای لغو یک جانبه بازی دوستانه با تیم ملی ایران توضیحاتی ارائه کرد.

در این بیانیه آمده است: «اتحادیه فوتبال کانادا نهایت تلاش خود را با نیت حصول اطمینان از افزوده شدن بر میزان تجربه تیم ملی مردان کشور از بازی مقابل تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی 2022 قطر انجام می‌دهد. در یک هفته اخیر شرایط ژئوپولیتیک (جغرافیای سیاسی) غیرقابل دفاع مربوط به میزبانی از تیم ملی ایران به طرز چشمگیری تفرقه‌انداز شده بود و در واکنش به آن، این بازی لغو شد. اگرچه که ما عوامل خارجی را هم در انتخاب رقیبی مناسب در فرایند تصمیم‌گیری اولیه خود لحاظ کرده بودیم، اما برای موارد بعدی سعی خواهیم کرد که بهتر عمل کنیم.

اتحادیه فوتبال کانادا بازبینی جامعی در فرایند میزبانی از بازی‌های ملی خواهد داشت تا اطمینان حاصل شود که در مسیر کمال‌گرایی در داخل و خارج از زمین مسابقه هیچ نکته‌ای از قلم نیفتاده است که این شامل مشورت با تمام سهامداران می‌شود. خودمان را نسبت به ایجاد محیطی سرشار از احترام برای تیم‌ها، بازیکنان و هواداران متعهد می‌دانیم. از این رو تلاش خود را برای یافتن رقیب جایگزین انجام خواهیم داد. به تمامی افرادی که بلیت این بازی را خریداری کرده بودند درباره لغو آن اطلاع رسانی شده و وجه خرید بلیت به آنها مسترد خواهد شد».

بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال کشور کانادا دیدار دوستانه تیم هاى ملى دو کشور به دلایل نامعلوم از جانب کشور میزبان لغو شده و در موعد مقرر برگزار نخواهد شد.

کانادا جزییات لغو بازی با ایران را اعلام نکرده است

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال کشور کانادا دیدار دوستانه تیم هاى ملى دو کشور به دلایل نامعلوم از جانب کشور میزبان لغو شده و در موعد مقرر برگزار نخواهد شد.

فدراسیون فوتبال کانادا که بر اساس قرارداد دوجانبه متعهد به برگزارى و میزبانى از این مسابقه بود علیرغم انجام کلیه اقدامات و مقدمات سفر همچنین تعهدات مورد اشاره از جانب فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه اى از لغو بازى خبر داده با این وجود جزییات و علت عدم انجام تعهدات خود در این خصوص را اعلام نکرده است.

شکایت ایران از کانادا به فیفا

فدراسیون فوتبال کانادا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال کشورمان، لغو بازی دو تیم که قرار بود ۱۶ خرداد در ونکوور برگزار شود رسمی کرد.

پس از این اتفاق یک طرفه، ناگهانی و سیاسی کانادایی‌ها مسئولان فدراسیون کشورمان قرار است با بررسی های لازم، موضع رسمی فدراسیون را به طرف کانادایی اعلام کنند‌.

واکنش معاون وزیر به لغو بازی ایران و کانادا

سینا کلهر معاون وزیر ورزش در واکنش به لغو بازی دوستانه فوتبال میان ایران و کانادا در توییتر خود نوشت: لغو یک جانبه بازی از سوی فدراسیون فوتبال کانادا یکبار دیگر نشان داد که شعار سیاسی نبودن ورزش پوششی است برای منافع کشورهای غربی. فدراسیون فوتبال ایران طبق قرارداد درخواست غرامت ۱۰ میلیون دلاری لغو یک طرفه بازی را از طریق مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.

 

منبع: اختصاصی/
EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.