هلدینگ مهاجرتی ویستا
همدان در وضعیت «قرمز»
هوا آلوده‌تر می‌شود

همدان در وضعیت «قرمز»

مسئول برنامه بهداشت هوای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا در پی ورود مجدد ریزگردها به آسمان همدان اعلام کرد: امروز هوای همدان ناسالم برای تمام گروه‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران نیوز/مهدی خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز شاخص کیفیت هوای همدان ۱۵۳ میکروگرم بر مترمکعب به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه تا بعدازظهر امروز هوای همدان آلوده تر می‌شود و تا فردا هم این وضعیت ادامه دارد، تصریح کرد: روز پنجشنبه و جمعه از غلظت گردوغبار موجود در هوای استان کاسته می‌شود.

مسئول برنامه بهداشت هوای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا بیان کرد: غلظت ذرات معلق کوچک‌تر از ۱۰ میکرون در آسمان همدان ۲۸۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

 

منبع: ایسنا
EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.