هلدینگ مهاجرتی ویستا
سرنوشت انتخابات به دور دوم رسید
گزارش "تماشاگران امروز" از برگزاری  انتخابات کمیته ملی المپیک

سرنوشت انتخابات به دور دوم رسید

بالاخره تاریخ 6 شهریورماه از راه رسید و مجمع کمیته المپیک دست به انتخابات خود زد. پنجاه و یکمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در حالی آغاز شد که انجام رای گیری برای تعیین هیات رئیسه و هیات اجرایی جدید در دستور قرار گرفت. وزیر ورزش و جوانان نیز در این مجمع حضور پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران نیوز/پنجاه و یکمین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک از ساعت ۱۴ دیروز یکشنبه ۶ شهریور با حضور سید حمید سجادی وزیر ورزش و با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته، کیکاوس سعیدی سرپرست دبیری کمیته و دیگر اعضای مجمع در محل آکادمی ملی المپیک آغاز شد.

رأی گیری برای انتخاب هیئت رئیسه و هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در دستور کار قرار گرفت.

در آغاز مجمع صالحی امیری با تسلیت ایام محرم و تقدیر از اعضایی که به موقع در مجمع حاضر شد و گفت: به منظور اجرای سر وقت برنامه های در نظرگرفته شده بنده هیچ گونه صحبتی نمی‌کنم.

وی تاکید کرد: البته برای ورود به بحث نیاز است دو کار انجام شود، اول اینکه سه ناظر انتخاب شود و بعد توضیح خلاصه‌ای در مورد روند انتخابات طبق اساسنامه انجام شود.

صالحی امیری سپس درخواست کرد که اعضا پیشنهاد خود را در مورد چگونگی انتخاب ناظران ارائه دهند یا اینکه خودم پیشنهادی بدهم.

دبیر چراغ اول درگیری را روشن کرد

در ادامه نصرالله سجادی که به عنوان کارشناس خبره در مجمع حاضر شد و در مورد روند برگزاری مجمع انتخاباتی بر اساس اساسنامه‌ای که ملاک است، توضیحاتی ارائه کرد. وی در بخشی از صحبت هایش تاکید کرد که طبق اساسنامه آرا باید به صورت مخفی باشد و به ترتیب برای انتخاب رئیس، نواب رئیس و اعضای هیئت اجرایی باشد.

به گفته نصرالله سجادی تعداد اعضای حاضر در مجمع ٥٢ نفر هستند، ٢٨ نفر المپیکی هستند و ٢ نفر غیر المپیکی هستند. بنابر این مجمع وجاهت قانونی برای برگزاری انتخابات را دارد.

حیدر فرمان و عبدال هادی از اعضای شورای المپیک آسیا هستند که در مجمع حضور داشتند. در بخشی از مجمع صالحی امیری به این دو نفر خیر مقدم گفت و اظهارداشت: این دو عزیز در مجموعه دوستان ما در آسیا طی سالیان گذشته و مستمر در همه ادوار حامی ورزش ما بودند و هر گاه دچار چالش بودیم موانع را برداشتند. ان‌شالله حرمت مهمان را حفظ می‌کنید.

مجید شایسته کناره گیری کرد

مجید شایسته کاندیدای ریاست قصد صحبت داشت که صالحی امیری اجازه نداد با این حال وی با صدای بلند گفت برای اینکه ثابت کنم هنوز اخلاق در ورزش وجود دارد و تختی هست، انصراف خود را اعلام می‌کنم.

در ادامه رأی گیری از اعضای مجمع برای تعیین رئیس با نظارت سجاد گنج زاده، طاهره طاهریان و نصرالله سجادی آغاز شد.

با برگزاری انتخابات در دور اول و از مجموع ۵۳ رأی ماخوذه محمود خسروی وفا و مهدی علی نژاد هر کدام ۲۴ رأی کسب کردند و فضل الله باقرزاده هم ۵ رأی کسب کرد تا انتخابات به دور دوم کشیده شود. با توجه به آرای مساوی خسروی وفا و علی نژاد، رأی گیری برای انتخاب رئیس به دور دوم و میان این دو نفر کشیده شد.

برای رأی گیری دور دوم رنگ برگه های رأی از سفید به زرد تغییر کرد ضمن اینکه شماره ٢ و ٤ به ترتیب برای خسروی وفا و علی نژاد در این مرحله انتخاب شد.

همین مسئله اما انتقاد علیرضا دبیر را به همراه داشت. دبیر اعلام کرد که دو نفر اضافه شدند اساسنامه چه می‌گوید. سکوت اساسنامه وجود دارد. باید دستگاه های نظارتی بگویند.

در واکنش به این مسئله سجادی گفت حیدر فرمان باید بگوید که از شورای المپیک آسیا آمده است.

حیدر فرمان هم در این زمینه تاکید کرد: سؤال اول اینکه عضو مجمع هستند یا نه؟ بله هستند. هیچ مورد غیر قانونی نیست عضو مجمع هستند و می‌توانند بدون مانع در مجمع شرکت کنند.

وی تاکید کرد: باید توجه کرد آیا فدراسیون های المپیکی در اولویت هستند یا نه.

محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک شد

رای گیری دور دوم برای تعیین رئیس کمیته ملی المپیک میان محمود خسروی وفا و مهدی علی نژاد انجام شد. از مجموع آرای ماخوذه در این دور که ٥٥ رأی بود، علی نژاد صاحب ٢٧رای شد و خسروی وفا هم ٢٨رای گرفت. بدین ترتیب محمود خسروی وفا به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب شد.

سیدرضا صالحی امیری بعد از تعیین خسروی وفا به عنوان رئیس جدید کمیته ملی المپیک گفت: از دیگر کاندیداهای ریاست مانند علی نژاد، شایسته و باقرزاده که با جسارت وارد انتخابات شدند، تشکر می‌کنم. حضور خسروی وفا هم با آرامش وارد انتخابات شد.

وی خطاب به حیدر فرمان گفت: گزارش مجمع که نمونه انتخابات دموکراتیک است را منتقل کنید. این انتخابات نشان داد که خیلی از خبرها در مورد ایران و ورزش درست نیست.

 

EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.