هلدینگ مهاجرتی ویستا
شطرنج ایران سقوط می کند؟
نگرانی نایب رئیس سابق فدراسیون شطرنج

شطرنج ایران سقوط می کند؟

علیرضا شفیعی گفت: شطرنج ایران با ریاست تامینی در عرصه فنی و اخلاقی سقوط کرده است.

علیرضا شفیعی، نایب رئیس سابق فدراسیون شطرنج به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: متأسفانه شطرنج ایران در طول ۲ سال و نیم گذشته شاهد یک سقوط جدی در عرصه فنی، اخلاقی و مدیریتی بوده است و این مسئله از پایان ریاست پهلوان زاده در سال ۹۸ آغاز شد که یک دوره سرپرستی طولانی یک سال و چند ماهه در فدراسیون آغاز شد که متأسفانه افرادی وارد شطرنج شدند که پست سرپرستی، نایب رئیسی و دبیری فدراسیون را اشغال کردند و کوچکترین شناختی با رشته شطرنج، جامعه شطرنج و مسائل آن نداشتند.

او ادامه داد: پست‌های کلیدی توسط این دوستان اشغال شد و همزمان شروع به اخراج کارمندان کردند، حتی افراد فنی که خاک شطرنج را خورده بودند و بیش از ۲ دهه در آنجا فعالیت داشتند. البته مسائل اقتصادی و کرونا هم دست به دست هم دادند و شطرنج ما که پس از سه دهه به یک قله بسیار ارزشمندی رسیده بود، سقوط تأسف باری را در تمامی زمینه‌ها آغاز کرد.

شفیعی بیان کرد: موفقیت‌های شطرنج در دوره طلایی گذشته کم نبود. مثلا پرهام مقصودلو قهرمان جوانان جهان شد یا تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا در هر سه بخش قهرمان شد. سارا خادم الشریعه در مسابقات قهرمانی سریع و راپید جهان دوم شد یا حتی بازیکنانی که در آن زمان رشد کردند. علیرضا فیروزجا به عنوان اولین سوپر استادیزرگ خودش را در دنیا مطرح کرد و بازیکنان فوق‌العاده دیگری، چون پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایی، پویا ایدنی از مرز‌های جدید و تحسین برانگیزی گذر کردند، اما متأسفانه با تغییر مدیریتی در فدراسیون و رویکردی در پایان دولت قبلی که حالا به گذشته نگاه می‌کنیم بسیار مشکوک به نظر می‌رسد، ناگهان حوادث سازمان دهی شده‌ای رخ داد که این افراد به شطرنج ورود کردند و شطرنجی‌ها را بیرون راندند.

شفیعی عنوان کرد: بعد از دوره سرپرستی، انتخابات برگزار شد و تأمینی رأی آورد. او اخیرا صراحتا اعلام کرده که با شطرنج و جامعه ورزشی این رشته ورزشی آشنایی ندارد.معلوم نیست به چه شکلی و به چه دلیلی نامزد شد. خودش می‌گوید روسای هیئت‌ها از من درخواست کردند. شما که خودتان می‌گویید هیچ کس را نمی‌شناختید و هیچ کس هم که در شطرنج شما را نمی‌شناخت، پس چطور ممکن است روسای هیئت‌ها از شما درخواست کرده باشند نامزد شوید؟

 

منبع: خبرآنلاین
EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.