هلدینگ مهاجرتی ویستا
سوت و کور بودن گیشه سینما ها با آغاز جام جهانی
نمایش فوتبال ها در سالن سینما منتفی شد

سوت و کور بودن گیشه سینما ها با آغاز جام جهانی

قرار بود امسال هم همانند دوره های اخیر و بازی های مهم فوتبال در سینماها پخش شود که این فرصت از دست رفت و عملا امروز که اولین روز بازی ایران با انگلیس در رقابت های جام جهانی 2022 قطر به شمار می رود، خبری از نمایش فوتبال ها در سالن های سینما نیست. فرصت سوزی که شاید می توانست به گیشه سینماها که این روزها در سکوت هستند، کمک بزرگی کند.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران امروز/در این دوره نیز بحث های زیادی درباره نمایش فوتبال های جام جهانی در سینما به میان آمد و عده‌ای این کار را راهی برای برگرداندن دوباره مردم به سینما دانستند اما همچنان خبر قطعی درباره برگزار شدن یا نشدن این اتفاق مطرح نشده است. لازم به توضیح است که گیشه سینما در ایران پس از چند سال افول به دلیل کرونا به پایین ترین سطح خود رسیده است.

در تاریخ ۸ شهریور ۱۴۰۱ سیزدهمین جلسه شورای راهبردی اکران برگزار شد و یکی از مصوبه های آن جلسه این بود که درباره پیشنهاد شورای صنفی نمایش در راستای نشان دادن فوتبال جام جهانی در سینماها، مقرر شد پس از هماهنگی معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان با مراجع ذی‌ربط با نظر مساعد شورای راهبردی اکران، این موضوع پیگیری شود.

همچنین ۲۱ شهریور ماه بود که خبری مبنی بر تنظیم دستورالعملی برای نمایش فوتبال جام‌جهانی در سینماها آمد و گفته شد که سینماهایی که خواستار نمایش مسابقات هستند باید تعهدنامه‌ای مبنی بر رعایت دستورالعملهایی که اعلام شده است، ارائه کنند.

در همین ایام بود که عده‌ای اعلام کردند کار تمام شده و نمایش فوتبال های جام جهانی در سینما قطعی شده است اما روح الله سهرابی از مدیران سازمان سینمایی در یادداشتی اعلام کرد که پخش بازی‌های جام جهانی فوتبال از سینماها هنوز قطعی نشده است.

درهمین رابطه سوم آبان ماه بود که سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی در گفت‌وگویی که با خبرنگار صبا داشت در این باره توضیح داد که هنوز به قطعیتی نرسیده‌ایم و در اولین جلسه شورای راهبردی اکران درباره قطعیت اکران فوتبال در سالن سینما تصمیم‌گیری خواهد شد.

درنهایت در نوزدهمین جلسه شورای صنفی نمایش که در روز یکشنبه ۱۵ آبان در خانه سینما تشکیل شد، درباره مدل اجرایی پخش مسابقات جام جهانی در سینماها بحث و تبادل نظر شد.

در ادامه سعید خانی تهیه کننده سینما معتقد است: واقعیت این است که این اکران‌ها حتی اگر عملی هم بشود، عایدی برای سینماگران ندارند و تنها سینماداران از آن منتفع می‌شوند. برای برنامه‌ریزی اکران در آن مقطع هم باید زودتر فکری کنیم چرا که همزمان با جام‌جهانی هیچ صاحب فیلمی تمایل به اکران فیلم خود ندارد، به‌خصوص که امروز شرایط بحرانی‌تر هم شده است. حتی اگر فرض بگیریم که شورای تأمین با این اکران‌ها موافقت کند، نهایت برای سه بازی تیم ملی ایران منفعتی برای ما دارد و راه حل قطعی برای مشکل سینما نیست.

آنچه مسلم است با فاصله بسیار کمی که تا شروع جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ داریم حتی اگر مصوبه‌ای مبنی بر نمایش بازی‌ها در سینما داشته باشیم ولی فرصتی برای زمینه سازی و تبلیغات وجود ندارد و این فرصتی است که از دست رفت.

سینما این روزها فروش خوبی ندارد و به نظر می‌رسد دیگر نمی‌توان با نمایش فوتبال های جام جهانی نیز به داد آن رسید؛ نسخه‌ای که در دوره‌هایی جواب داده بود.

طبق پیگیری‌های صورت گرفته قرار بود پخش مسابقات با استفاده از آنتن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سینماها انجام گیرد و درخواست‌هایی هم شده بود تا قیمت بلیت برای تماشای مسابقه‌ در سینما از قیمت فعلی بلیت سینماها کمی گران‌تر باشد.

با این حال پیگیری‌های جدید ایسنا از مسئولان مربوط در سینما نشان می‌دهد که هنوز تصمیم‌ قطعی برای این کار گرفته نشده و امروز اولین بازی ایران مقابل انگلیس انجام خواهد شد و هیچ صحبتی درباره نمایش فوتبال در سینماها شنیده نمی‌شود.

 

منبع: خبرآنلاین
EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.