هلدینگ مهاجرتی ویستا
پیاز هم مانند دلار همچنان اشک ما را درمی‌آورد

پیاز هم مانند دلار همچنان اشک ما را درمی‌آورد

یادداشت_فرامرز یوسفی/حالا وضعیت گرانی به بازارهای میوه و تره بار هم سرایت کرده است. البته که مسئولان از عدم افزایش قیمت ها در شب های عید می گویند اما وقتی صحبت از افزایش قیمت دلار می شود، بازار هم بی نصیب نمی ماند و کم کم قیمت اقلام خوراکی هم با افزایش روبرو می شوند.

قیمت پیاز که از ماه‌ها پیش گران شده است حتی با وجود قول‌های مکرر مسئولان پایین بیا نیست و می‌خواهد مانند دلار در این روزها یکه‌تازی کند. البته فراموش نکنیم که خودروهای داخلی گوی سبقت از پیاز و دلار هم ربودند و به رکوردهای تاریخی دست پیدا کردند. اینکه چرا این پیاز و دلار و خودروهای داخلی شکرگزار قیمت گذشته خود نبودند مرا یاد حکایت طاووس و کلاغ می‌اندازد. حکایت از ایان قرار است که طاووس و کلاغ طاووسی از آنجا می‌گذشت؛ صدای او را شنید و با صدای بلندی قهقهه زد. کلاغ گفت:«دوست عزیز چه چیزی موجب خنده تو شده است؟»

طاووس گفت:« از این که شنیدم خدا را برای نعمت‌هایی که به تو نداده شکر می‌گویی» بعد بال‌هایش را به هم زد و دمش را مانند چتری باز کرد و ادامه داد: «می‌بینی خداوند چقدر مرا دوست دارد که این طور زیبا مرا آفریده است؟!»

کلاغ با صدای بلندی شروع به خندیدن کرد. طاووس بسیار عصبانی شد و گفت:«به چه می‌خندی ای پرنده گستاخ و بد ترکیب؟»

کلاغ گفت:« به حرف‌های تو، شک نداشته باش که خداوند مرا بیشتر از تو دوست داشته است؛ چرا که او پرهایی زیبا به تو بخشیده و نعمت شیرین پرواز را به من و ترا به زیبایی خود مشغول کرده و مرا به ذکر خود.»

بله اگر پیاز و دلار و خودروهای داخلی نیز شکرگزار همان قیمت گذشته خود بودند(که ازسرشان نیز زیاد بود) و سرشان به کار خودشان مشغول بود امروز نمی‌خواست مسئولان محترم برای بالا رفتن قیمت این ناسپاس‌ها به مردم توضیح دهند و خود را خسته کنند که بخواهند قیمت این اقلام را کاهش دهند. ای پیاز و دلار و خودرو و مسکن و همه ناسپاس‌ها عرصه سیمرغ نه جولانگه شماست پس یادتان باشد فقط دارید ما رو خسته می‌کنید و زحمت خودتان را زیادتر می‌کنید بالاخره که یک روزی در صد سال آینده قیمت شما ناسپاس‌ها رو کاهش می‌دهیم ولی یادتان باشد که در شرایط امروز کشور به ما و مسئولان جفا کردید و در آینده هم به دلیل این جفاکاری شما ناسپاس‌ها را از نعمت حضور در سفره‌های خودمان و زندگیمان منع می‌کنیم.

 

منبع: اختصاصی/
EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.