هلدینگ مهاجرتی ویستا
مراقب واحدهای قالیشویی غیرمجاز باشید
سازمان حمایت:

مراقب واحدهای قالیشویی غیرمجاز باشید

اکبر تقوی شوازی اظهار کرد: مردم باید برای انجام خدمات به واحدهای صنفی مجاز و دارای مجوز فعالیت مراجعه و مراقب اینگونه واحدهای غیرمجاز باشند. زیرا پیگیری شکایات و احقاق حقوق تضییع شده مصرف کنندگان به‌دلیل نداشتن مدارک هویتی لازم از جمله محل و پروانه کسب معتبر از سوی اینگونه واحدها به دشواری انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران امروز/معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت با اشاره به فرا رسیدن ایام پایانی سال و افزایش تقاضای عموم برای خدمات قالیشویی، گفت: با توجه به تجارب گذشته برخی افراد سودجو با استفاده از امکانات حداقلی مانند چند خط تلفن و یک دستگاه وانت بار و با تبلیغات گسترده نسبت به ایجاد واحدهای صنفی غیرمجاز اقدام می‌کنند که غالباً به دلیل نداشتن مجوز مربوطه، نداشتن تخصص کافی و تعهد کاری، با شستشوی نامناسب و غیراصولی فرش موجب خسارت به اموال مشتریان می‌شوند.

اکبر تقوی شوازی اظهار کرد: مردم باید برای انجام خدمات به واحدهای صنفی مجاز و دارای مجوز فعالیت مراجعه و مراقب اینگونه واحدهای غیرمجاز باشند. زیرا پیگیری شکایات و احقاق حقوق تضییع شده مصرف کنندگان به‌دلیل نداشتن مدارک هویتی لازم از جمله محل و پروانه کسب معتبر از سوی اینگونه واحدها به دشواری انجام می‌شود.

وی افزود: طی هماهنگی‌های انجام شده با اتحادیه، لیست قالیشویان مجاز شهر تهران در سامانه اتحادیه درج شده و مردم می‌توانند برای کسب اطمینان و استفاده از خدمات واحدهای قالیشویی مجاز، به پورتال اتحادیه فوق به نشانی (WWW.Eght۱۳۵۱.com) مراجعه کرده و ضمن اطلاع از مراکز مجاز، آخرین نرخ خدمات قالیشویی شامل: نرخ شستشوی فرش (برمبنای مترمربع، نوع شستشو و جنس فرش)، هزینه حمل‌ونقل و نحوه ارائه سایر خدمات مانند بسته بندی فرش، رفوگری، دارکشی و... و همچنین تلفن‌های رسیدگی به شکایات را مشاهده و دریافت کنند.

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت با اشاره به اینکه رعایت نرخ‌های مصوب شستشوی انواع فرش و موکت توسط تمام واحدهای قالیشویی الزامی است، اضافه کرد: این واحدها در زمان انتقال فرش به قالیشویی موظف به ارائه رسید به مصرف کننده بوده و رسید در زمان تحویل، فرش باید به رویت صاحب کالا رسیده و تأییدیه و فاکتور مربوطه را اخذ کنند.

وی با بیان اینکه در تمام نوع شستشوها، عرضه کننده خدمت ملزم به رعایت زمان تعیین شده در رسید جهت تحویل فرش است، تصریح کرد: انجام خدمات اضافی مانند دارکشی، پرداخت و رفو، هزینه بسته بندی و کاور و لکه برداری و ... توسط واحدهای قالیشویی باید با توافق طرفین صورت پذیرد.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد که متقاضیان در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانند شکایت خود را از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

 

منبع: ایسنا
EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.