هلدینگ مهاجرتی ویستا
تصویب آیین‌نامه تعاملات علمی ملی و بین‌المللی

تصویب آیین‌نامه تعاملات علمی ملی و بین‌المللی

وزیر علوم از تصویب آیین نامه تعاملات علمی ملی و بین المللی برای اولین بار خبر داد و گفت: بر اساس این آیین‌نامه، اگر اعضای هیات علمی که خارج از تقویم آموزشی برای انجام فعالیت های علمی به خارج از کشور بروند از امتیازات خاصی بهره‌مند می‌شوند.

محمد علی زلفی گل در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به تشریح جزئیات تصویب آیین نامه تعاملات علمی ملی و بین‌المللی پرداخت و اظهار کرد: دستورالعمل اجرایی گسترش و تسهیل تعاملات علمی ملی و بین‌المللی علاوه بر مأموریت پژوهشی و فرصت مطالعاتی معمول به منظور استفاده از مأموریت پژوهشی و فرصت مطالعاتی کوتاه مدت و خارج از تقویم آموزشی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری مورد تأیید وزارت عتف در داخل و خارج از کشور تصویب شد.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از امتیازاتی که آیین نامه فوق به اعضای هیئت علمی می‌دهد، این است که اگر ما بخواهیم همه اساتید را به فرصت مطالعاتی اعزام کنیم ممکن است بودجه آن را نداشته باشیم. اما در این آیین نامه تاکید کردیم اگر اعضای هیئت علمی که خارج از تقویم آموزشی به طور مثال در تعطیلات تابستان برای انجام فعالیت های علمی به خارج از کشور بروند از امتیازات خاصی بهره مند می‌شوند.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بنده سابقه ریاست دانشگاه را داشتم و بر اساس مفاد آیین نامه تعاملات علمی ملی و بین‌المللی ۲۵ نفر از اساتید خود را به خارج از کشور اعزام کرده بودم این کار را در سطح ملی در وزارت علوم پیگیری و اجرایی کردم.

زلفی گل تاکید کرد: بر اساس آیین نامه تعاملات علمی ملی و بین‌المللی به عضو هیئت علمی علاوه بر حقوق و مزایای ماهیانه، پس از ارائه گزارش علمی از فرصت و یا مأموریت پژوهشی و تأیید آن توسط شورای پژوهش و فناوری مؤسسه، معادل فوق‌العاده ویژه مندرج در حکم کارگزینی وی به ازای هر ماه فرصت یا مأموریت پژوهشی به عنوان حق مأموریت از محل اعتبار پژوهانه پرداخت خواهد شد.

به گفته وی، یکی دیگر از مزایای آیین نامه فوق این است که به کل پژوهانه عضو متقاضی فرصت یا مأموریت پژوهشی خارجی در رشته های نظری، میدانی و تجربی به ترتیب ضرایب ۵، ۴ و ۳ اعمال می‌شود. ضمن اینکه استفاده همزمان از تسهیلات مادی و مؤسسه مبدا و میزبان منعی ندارد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: تسویه حساب هزینه های حضور و اقامت مدعو داخلی و یا خارجی پس از تأیید گزارش سفر توسط گروه آموزشی یا پژوهشی دانشکده یا پژوهشکده شورای پژوهش و فناوری دانشگاه انجام می‌شود.

 

EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.