هلدینگ مهاجرتی ویستا
آب وفاضلاب کرمانشاه را آب برد؟

آب وفاضلاب کرمانشاه را آب برد؟

مهدی زارعی چمه- روزنامه نگار

متأسفانه پدیده مذموم باندبازی واعمال نفوذ و رابطه مندی بیش از چند دهه است که گریبان ساختار مدیریت کشور را در برگرفته است. مدیرانی که تنها بر اساس رابطه و باند و جناح بر سر کار آمده‌اند، ظاهرا به خاطر ناتوانی وعدم شناخت حوزه کاری خویش خواسته یا ناخواسته دست به ناراضی تراشی زده و به دلیل ضعف شدید مدیریتی و اجرایی در این روزهای داغ تابستان صحرای کربلا را برای بسیاری از مناطق استان و شهر کرمانشاه به صحنه کشیده‌اند و آب را بر هم شهری های ضعیف محله های حاشیه‌ای مثل ابتدای بلوار سید جمال الدین اسد آبادی ( کل هواس )، رشیدی و چوب فروش‌ها و جعفر آباد، بسته و قطعی های مکرر و مداوم و طولانی آب، مردم محروم و شرافت مند این مناطق را کلافه کرده و هر روز بر دامنه نارضایتی شان، افزوده می‌شود و این درحالیست که آب مناطقی که مسئولان استان و شهر کرمانشاه در آن ساکن هستند و حتی ازقدمت اندکی هم برخوردارهستند با قطعی آب بیگانه و این تبعیض اشکار نه تنها ظلمی به مناطق محروم است بلکه نشانگرضعف عمیق وناکارامدی مدیریتی است. برای همین است که بزرگان و نخبگان پیوسته بر چگونگی انتخاب و انتصاب مدیران، اصرار می‌ورزند و کرارا توصیه می‌کنند که در انتخاب و به کارگیری افراد، به ویژه در پست های مدیریتی حسّاس، مثل آب و فاضلاب، دقت و امعان نظر به عمل آورند، بااین وجود می‌بینیم که مجموعه بسیار مهمی مانند آب و فاضلاب به دست مدیری بسیار ناتوان و بی تجربه افتاده که به هیچ وجه نمی‌تواند چنین مجموعه مهمی را اداره کند.

در یک مثال ملموس و عینی دیگری می‌توان به ضعف شدید این مدیر ناتوان بیش تر پی برد. در مراسم گرامی داشت روز خبرنگار امسال، مسئولِ ناتوان روابط عمومی این مجموعه، به جای رعایت ضوابط و عُرف رایج و معمول مبنی بر اهتمام و توجه به خبرنگاران واقعی و تلاش گر، عده‌ای را دعوت می‌کند که معلوم نیست از کجا و چطور وارد دنیای رسانه شده‌اند.

هر چند روی سخن این نوشتار با پیشکسوتان رسانه دعوت شده در آن جلسه نبوده و نیست. واقعا آبفای کرمانشاه به کجا می‌رود، جز عقب گرد از اصول انقلاب، نظام و اسلام که بر رعایت حق و عدل و انصاف و مردم سالاری دینی و جلب رضایت آحاد مردم، تاکید می‌کند.

این مسئله بسیار مهم است که یک مسئول روابط عمومی؛ هم سواد رسانه‌ای داشته باشد، هم تشکیلات و شیوه کار یک هیئت تحریریه رسانه‌ای را به خوبی بشناسد و بر همین اساس باید به وضوح بداند که رسانه اعم است از رسانه نوشتاری و غیر آن و هرکدام از این دو نوع رسانه، یعنی نوشتاری و یا مجازی؛ لاجرم دارای هیئت تحریریه، نویسنده یا نویسندگان، ویراستار، حروف چین، صفحه آراء، دارای لوگوی مشخص، نام قانونی و معتبر، آدرس، مدیرمسئول و صاحب امتیاز که مجوّز اختصاصی از معاونت مطبوعاتی و خبرگزاری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد. این اطلاعات ساده و ابتدایی را مسئول روابط عمومی بی سواد آب و فاضلاب کرمانشاه ندارد و برخورد وی با اهالی رسانه، گُتره یی، بی پایه و اساس، بی نظم و از روی سطحی نگری و یا باندبازی مطلق است. او نمی‌داند که یک نشریه چگونه تهیه می‌شود و چه مراحلی را می‌گذراند تابه چند برگ نشریه نوشتاری تبدیل شود. این مسئول روابط عمومی اصلا نمی‌داند فیلم و زینک و لیتوگرافی و طراحی و کادربندی و کنتراست و لیات چیست و یک سردبیر یا مدیرمسئول چه رنجی متحمل می‌شود تابتواند در تورم و گرانی سرسام آور امروز، همین چندبرگ نشریه را تهیه و تأمین نماید. برای مدیریت فشل آب و فاضلاب کرمانشاه واقعا متأسف هستیم که چنین سازمان بی نظم و برنامه و چنین مسئولان ناآگاهی را بر رأس امور به کار می‌گمارد تا با تیشه نادانی بر ریشه سازمان سست پایه خود بزند

جای تأسف و تاثراست گویا در کرمانشاه قحط الرجال بوده مجری مراسم را از کردستان آورده‌اند درحالیکه که استان کرمانشاه داری ظرفیت های غنی ومستعددراجرای برنامه‌ها و جشنواره‌های بزرگ استانی وحتی کشوری است اما مشخص نیست که چرا دست اندارکاران وروابط عمومی ناکارامد ازمجریان صداوسیمای کردستان دعوت بعمل اورده است چراکه این اقدام توهین مسلم به مجریان کرمانشاهی است.

 

EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.