مدیریت بلیت ها از دسترس خارج شده
چرا پروازهای هواپیمایی پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند؟
رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دلیل اینکه بلیت برخی از پروازها برای ایام تعطیل بالاتر از سقف تعیین شده و حتی بعضا به صورت کامل فروخته شده است، نمیتوان در این شرایط، پروتکل جدید کرونایی درباره محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر را در چنین پروازهایی رعایت کرد.
به گزارش پایگاه خبری تماشاگران نیوز/ محمد محمدی بخش اظهار کرد: مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای رعایت پروتکلهای بهداشتی مانند محدودیت۶۰ درصدی پذیرش مسافر به مدت دو هفته است و دائمی نخواهد بود. اما از آنجا که بلیت پروازها قبل از این ابلاغیه فروخته شده، امکان اجرای آن وجود ندارد اما اعلام کردیم که در اولین فرصتی که بلیت به مرز ۶۰ درصد رسید، امکان فروش نداشته باشند و سقف فروش را روی این میزان ببندند اما برای پروازهایی که کمتر از این سقف بلیت فروخته بودند.
چرا محدودیت ۶۰ درصدی پذیرش مسافر در برخی پروازها رعایت نشد؟
وی افزود: تابع این ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم اما با توجه به در پیش داشتن ایام تعطیلی مانند ۱۳ رجب، بلیت برخی از پروازها فروخته شده و نمیتوانیم تعدادی از بلیتهای فروخته شده را به مردم بدهیم و تعدادی دیگر را ندهیم. اما آن پروازهایی که تا سقف ۶۰ درصد فروخته بودند را اعلام کردیم که دیگر نمیتوانید بیشتر از آن بفروشید و باید تا دو هفته آن را رعایت کنند. اما اگر ایرلاینی تا دو هفته پس از ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا بلیتهای یکی یا چند تا از پروازهایش را فروخته باشد، به دلیل محدودیتهایی که گفتیم در واقع نتوانسته پروتکل مورد نظر را رعایت کند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه از همان روزی که ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا به دست ما رسید، رعایت آن را برای همه ایرلاینها الزامی کردیم، ادامه داد: در صورت بروز تخلف با شرکتهای هواپیمایی مورد نظر برخورد خواهد شد.