هلدینگ مهاجرتی ویستا
بازگشت باشکوه ایران با شکست آمریکا
شب تلخ صدرنشین لیگ والیبال ملت‌ها 2022؛

بازگشت باشکوه ایران با شکست آمریکا

شاگردان عطایی با نتیجه 3 بر صفر از سد آمریکا عبور کردند.تیم ملی والیبال ایران دومین مسابقه خود در هفته دوم لیگ ملت‌ها 2022 به وقت ایران  به مصاف آمریکا رفت که در پایان با نتیجه 3 بر صفر پیروز شد.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران نیوز/بعد از این بازی سومین پیروزی شاگردان عطایی در لیگ ملت‌ها 2022 ثبت شد.

در همین رابطه بهروز عطایی پس از پیروزی تیمش برابر آمریکا اظهار کرد: خدا را شاکریم که بازیکنان مزد تلاش‌شان را گرفتند. بعد از چند باخت فشار زیادی را تحمل کردیم که این موضوع به دلیل تجربه کم بازیکنان بود.

وی افزود: در دیدار با آمریکا بازیکنان توانستند کیفیت خوبی را از خودشان نشان دهند و در شرایط سخت موفق شدند. البته اتفاق خاصی رخ نداده به هر حال مسابقات طولانی و سخت است و یکی از بازی‌هایی را که باید انجام می‌دادیم و به موفقیت می‌رسیدیم را پشت سر گذاشتیم.

عطایی در پایان خاطرنشان کرد: خوشحالم که پیروز شدیم و مردم خوشحال شدند. امیدوارم مسیر برای ایران هموارتر شود و بازیکنان عملکردی را نشان دهند که در نهایت موجب شادی مردم شود.

رسانه اروپایی Worldofvolley در گزارشی به برد ایران پرداخت و نوشت: ایران آمریکایی‌ها را در صوفیه مات و مبهوت کرد. تیم ملی ایران به عنوان تیمی آسیایی در ششمین بازی خود در لیگ ملت‌های ۲۰۲۲ با شکست آمریکا به پیروزی ارزشمند و مهمی در راه رسیدن به جمع ۸ تیم برتر دست یافت.

در عین حال، برد ایران اولین ناکامی آمریکایی‌ها در این رقابت‌ها پس از پنج پیروزی بود که با این باخت نتوانستند دوباره صدرنشینی این رقابت‌ها را به دست آورند و به رده سوم سقوط کردند. امین اسماعیل نژاد با ۲۰ امتیاز بهترین بازیکن ایران بود.

امین اسماعیل‌نژاد پس از بازی برابر تیم ملی آمریکا اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم بازی را سه بر صفر ببریم. از نظر روحی و بدنی خسته نشدیم و هرچند تمام توان‌مان را گذاشتیم.

او افزود: کادر فنی آنالیز کاملی از بازیکنان حریف در اختیارمان گذاشتند و خدا را شاکریم که دل مردم را شاد کردیم. ان‌شاءالله بتوانیم با همین روند بازی‌ها را ادامه داده و به نتیجه دلخواه‌مان برسیم.

اسماعیل‌نژاد در پایان درباره این که یک ست را هم به آمریکا واگذار نکردند، گفت: دیروز برابر بلغارستان روز بد تیم ایران بود و امروز توانستیم عملکرد خوبی از خود نشان دهیم. می‌توانیم بهتر از این هم باشیم اما به هرحال خوشحالیم که بازی را به بهترین شکل به پایان رساندیم.

فدراسیون جهانی والیبال در خصوص بازی این دو تیم نوشت: این بازی نوزدهمین دیدار رودرروی برزیل و ایران در رقابت های بزرگ جهانی خواهد بود. تیم آسیایی ایران تنها سه برد از ۱۸ بازی قبلی را کسب کرده است که هر سه به لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۴ بازمی‌گردد.

سه دیدار اول بین برزیل و ایران در رقابت‌های لیگ ملت های والیبال، یکی در سال ۲۰۱۸ و دو دیدار در سال ۲۰۱۹، در نبردهای پنج ست به پایان رسید. آخرین بار دو تیم در ۱۶ ژوئن ۲۰۲۱ در ریمینی ایتالیا به مصاف هم رفتند که برزیل با نتیجه ۳ بر یک بردش را جشن گرفتند و ریکاردو لوکارلی ۲۰ امتیاز کسب کرد.

تیم فعلی برزیل درهفته دوم لیگ ملت‌های والیبال در صوفیه دارای هشت بازیکن المپیکی توکیو است درحالی که که در فهرست ایران تنها دو نفر از المپیکی‌های سال گذشته حضور دارند. مرتضی شریفی و کاپیتان میلاد عبادی پور دو بازیکن المپیکی این دیدار هستند.

 

منبع: ایسنا
EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.