هلدینگ مهاجرتی ویستا
۱۱۲ سد در ایران در دست ساخت است
معاون امور تنظیم گری شرکت منابع آب:

۱۱۲ سد در ایران در دست ساخت است

معاون امور تلفیق و تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: ۱۱۲ سد در دست ساخت قرار دارد که به میزان ۱۰ میلیارد متر مکعب به ظرفیت موجود اضافه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تماشاگران امروز/علیرضا الماسوندی، معاون امور تلفیق و تنظیم گری شرکت منابع آب ایران در نشست خبری دومین روز هجدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران، با بیان این مطلب، اظهار داشت: 419 طرح سدسازی مربوط به وزارت نیرو تاکنون اجرا شده که عمدتا در طول انقلاب بوده و 39 میلیارد متر مکعب آب در زمان حاضر تنظیم شده و حجم مخازن ما 57 میلیارد متر مکعب است.

وی افزود: یکی از مشکلات امروز در آب کشور و بحران موجود در بخش‌های مختلف موضوع اصلاح الگوی مصرف و مدیریت آن است که نسبت به دیگر کشورهای منطقه در حوزه کشاورزی راندمان کمتر و در شرب و بهداشت افزایش مصرف داریم، متأسفانه بازچرخانی و تسویه انجام نمی‌شود و استفاده از آب های غیرمتعارف خیلی شکل نگرفته است.

وی میزان بارندگی سال آبی جاری تا دهم دی امسال در کل کشور را حدود 54 میلیمتر اعلام کرد که اثر 23 درصد کاهش نسبت به بلند مدت دارد.

به گفته این مقام وزارت نیرو، به غیر از استان های یزد، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد، 28 استان دیگر بارندگی زیر نرمال داشته‌اند.

الماسوندی با بیان اینکه "حتی استان های گیلان و مازندران که بارشهایی به میزان 1000 میلیمتر دارند در شرایط زیر نرمال قرار دارند"، گفت: در تهران هم شرایط بارشی حدود 38 درصد نسبت به بلند مدت کاهش دارد.

وی افزود: سال قبل سال خشکسالی بوده و باعث شده سدهای موجود در تهران تنها 14 درصد حجم پرشدگی داشته باشند که سال قبل حدود 22 درصد بوده و امسال شرایط خوبی را در مخازن 5 گانه سدهای تهران نداریم.

 

منبع: ایلنا
EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.