هلدینگ مهاجرتی ویستا
موج سرما کشور را نیمه تعطیل کرد
گزارشی از وضعیت بارش برف و بوران در ایران

موج سرما کشور را نیمه تعطیل کرد

تماشاگران امروز/بیش از چند هفته است که یک خط در میان ادارات و مدارس بعضی شهرها با تعطیلی های مکرر روبرو می شوند.

البته پیش از این سازمان اداره هواشناسی اعلام کرده بود که در نیمه هفته سوم از دی ماه، موج سرمایی وارد کشور خواهد شد که شهرهای مختلف خود را برای آب گرفتگی‌ها و بارش سنگین برف آماده کنند. از دوشنبه 19 دی ماه خیلی از شهرها با سرما روبه‌رو شدند و ادارات و مدارس نیز تعطیلی خود را اعلام کردند. استان گلستان و در ادامه استان خراسان رضوی از جمله استانهایی بودند که در طی دو روز اخیر تعطیل شدند.

اما تا پیش از این تعطیلات موج سرما، چند هفته‌ای هم شهرهای بزرگ به دلیل آلودگی هوا و غلظت آلاینده‌ها مجبور به تعطیلی شدند. با این شرایط به نظر می‌رسد در یک ماه گذشته مدارس تنها یک هفته در بعضی شهرها دایر بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی این استان کمی ابری تا ابری همراه با بارش برف و کاهش محسوس دما همچنین بارش برف وکولاک و پدیده مه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.

با بررسی نقشه‌های هواشناسی و مدل‌های پیش‌یابی عددی وضعیت جوی استان طی پنج روز آینده، آسمان نیمه‌ابری تا ابری و تا روز جمعه (۲۳ دی) در سطح استان در بعضی ساعات بارش پراکنده که با توجه به رخداد کاهش دما در بیشتر مناطق به‌ویژه نیمه‌شمالی به‌صورت برف و ارتفاعات بارش برف گاهی همراه با کولاک و پدیده مه پیش‌بینی می‌شود.

در بعضی ساعات وزش باد در سطح استان به‌ویژه نیمه‌جنوبی و غربی استان و ارتفاعات گاهی وزش باد شدید مورد انتظار است.

با نفوذ زبانه‌های پرفشار به سطح استان از امروز تا اواخر هفته روند کاهشی محسوس دما به‌ویژه در ارتفاعات یخبندان پدیده مه و لغزندگی سطح جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود به طوری که تا پایان هفته دمای هوا ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد سردتر خواهد شد.

آسمان تهران امروز (۲۱ دی ) نیمه‌ابری تا ابری و گاهی بارش پراکنده برف و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۴ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۲۲ دی ) نیمه‌ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده برف، در بعد از ظهر وزش باد و در شب کاهش محسوس دما با حداقل دمای ۳- و حداکثر دمای ۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: به دنبال اطلاعیه سطح نارنجی هواشناسی استان از روز یکشنبه ۱۸ دی مبنی بر بارندگی، ریزش برف در اغلب نواحی استان، احتمال وقوع کولاک، کاهش محسوس دما، تداوم سرما و یخبندان، مه غلیظ و وزش باد نسبتا شدید نیروهای عملیاتی استان به حالت آماده باش درآمدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان افژود: تا مساعد شدن شرایط جوی، ۱۰۷ امدادگر و نجاتگر استان در ۱۶ پایگاه امدادو نجات، ۱۲ مرکز پاسخ‌گویی اضطراری شعب، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات مرکز استان(EOC)، یک مرکز امداد هوایی، یک تیم واکنش سریع، یک مرکز آنست(سگ‌های جست‌وجو و نجات)، ۳ پست موقت گمیشان، مراوه تپه و اردوگاه دلند با بکارگیری ۱۹ آمبولانس و ۱۱ خودروی نجات برای پوشش حوادث احتمالی در آمادگی کامل قرار دارند.

 

EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.