هلدینگ مهاجرتی ویستا
کرونا و بازهم کرونا

کرونا و بازهم کرونا

یادداشت_علیرضا اصغرزاده/روزهای پایانی سال همواره امید آور فردایی بهتر و روشن‌تر بود اما چند دهه‌ای است که دیگر روزهای پایانی سال را باید مغتنم شمرده چون در سال بعد از آن قرار است بدترین اتفاقات رقم بخورد.

فراموش نکردیم که امسال وقایع تلخی در خود جای داده بود که به نوعی تلنگری به همه مردم بود. فارغ از هرگونه طرز فکر سیاسی و اجتماعی باید اذعان کرد که امسال خوشبختانه در یک چیز پیشرفت مناسبی داشتیم و آن کاهش تلفات کرونایی بود که این دل‌خوشی زودگذر ما هم مانند دل‌خوشی نعیم سریال پوست شیر تبدیل به ناراحتی شد.

متأسفانه آمار کرونا در روزهای پایانی سال، سیر صعودی گرفته و همین موضوع می‌تواند بر نگرانی‌های ناشی از اوج‌گیری بیماری در ایام نوروز و تعطیلات سال نو بیفزاید. کرونایی که به گفته مقامات مسئول در وزارت بهداشت موج هشتم آن به‌خوبی مهار شد امروز بار دیگر با سویه جدید خود بدن‌های هر ایرانی را یکی پس از دیگری درمی‌نوردد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت در طول آخرین روز هفته گذشته، ۸ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۹۴۱ رسید آماری به شدت نگران کننده که فقط می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و الکل طبی آن را اندکی کاهش داد.

خوانندگان محترم این نوشتار به یاد داشته باشند که کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ماسک نزدن و پایین آمدن سطح آنتی‌بادی ناشی از واکسن‌ها زمینه‌ساز ایجاد پیک جدید کرونا در کشور است پس لازم است بنا به توصیه پزشکان با شستشوی مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک، کاهش ترددهای غیرضروری و قرنطینه شدن به محض مشاهده علامت‌های سرماخوردگی از افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشور جلوگیری کرد.

نباید فراموش کنیم که در موارد جدید ابتلا به کرونا سینوس و گلوی مبتلایان بیشتر از ریه‌ها درگیر این بیماری می‌شود ولی کماکان ریه‌های مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای و تنفسی در صورت ابتلا در معرض خطر هستند و در ضمن تجربه شخصی نگارنده هم از این قرار است که در سویه جدید کرونا بیماران تب و لرز شدیدی را تجربه می‌کنند که هیچ وقت مشابه آن را حتی به یاد نمی‌آورند.

به هر ترتیب در پایان این نوشتار باید گفت اوج گیری دوباره بیماری در روزهای پایانی سال، باعث شده تا وزارت بهداشت بار دیگر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از طریق رسانه‌ها هشدار دهد. این در حالی است که این روزها، رفت و آمدهای روزانه مردم به دلیل آماده شدن برای ورود به سال جدید، بیشتر شده و همین موضوع در کنار عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بر شدت نگرانی‌ها افزوده است و لازم هم‌وطنان عزیز این بار بیش از گذشته خطر کرونا را جدی بگیرند.

 

منبع: اختصاصی/
EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.