هلدینگ مهاجرتی ویستا
۱۶۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی فاقد مسکن
تمهیدات خانه‌دار شدن این مددجویان

۱۶۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی فاقد مسکن

رییس مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۰ هزار خانوار اعم از معلولان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش فاقد مسکن هستند، برنامه‌های این سازمان برای تامین مسکن مددجویان تحت پوشش در سال ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

علی ربوبی با بیان اینکه سازمان بهزیستی از سال ۱۳۸۵ کمک به تأمین مسکن گروه‌های هدف تحت پوشش را آغاز کرده و در این زمینه نقش تسهیل‌گر دارد، اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ها و برنامه‌های مشترک بهزیستی با وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و خیرین به تأمین مسکن جمعیت هدف کمک می‌شود و تاکنون ۱۷۰ هزار واحد مسکونی با مشارکت دستگاه‌ها احداث و به گروه‌های هدف تحویل داده شده است که از این تعداد ۱۳ هزار واحد به خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول تعلق دارد.

رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز ۱۶۰ هزار خانوار اعم از معلولان سرپرست خانوار، خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول و زنان سرپرست خانوار تحت پوشش فاقد مسکن هستند، تاکید کرد: هم‌اکنون ۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور با مشارکت دستگاه‌های مذکور و خیران در دست احداث است که طی ۱۱ ماه سال ۱۴۰۱ حدود ۱۳ هزار واحد آن به افراد تحت پوشش احداث شد.

وی با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های سال ۱۴۰۲ برای تأمین مسکن مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی یادآور شد: تفاهم‌نامه مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در راستای احداث ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در غالب طرح نهضت ملی مسکن برنامه مهمی است که در سال ۱۴۰۱ آغاز و بخشی از آن محقق شده، اما در سال ۱۴۰۲ به طور ویژه‌تر دنبال خواهد شد.

به گفته رئیس مرکز مشارکت‌های مردمی، مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور، به تناسب افراد فاقد مسکن با وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن ۱۶۰ هزار خانوار فاقد مسکن تحت پوشش تفاهم‌نامه منعقد شده است که پس از ثبت‌نام این افراد در سامانه، شرایط آنها توسط وزارت راه بررسی و بعد از آن تخصیص پروژه در قالب طرح نهضت ملی مسکن اجرا می‌شود و بخش قابل توجهی از جامعه هدف در این طرح صاحب مسکن خواهند شد.

 

منبع: ایلنا
EXNOVIN
دیدگاه‌ها
در حال ثبت دیدگاه...

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.