همه خبرها
  • صنعت گردشگری کشور را دریابید

    صنعت گردشگری کشور را دریابید

    یادداشت_علیرضا اصغرزاده/نزدیک ایام عید تمام اذهان به سمت سفرهای نوروزی و به طور کلی به سمت گردشگری سوق پیدا میکند.
  • غافلگیری های متداوم فدراسیون فوتباال

    غافلگیری های متداوم فدراسیون فوتباال

    یادداشت_صبا شادور/بالاخره بازی تمام شد.  بازی که زمان آن بیش از 90 دقیقه بود و پر از ابهامات زیادی که سرانجام آن به انتخاب سرمربی ایرانی ختم شد.
  • کرونا و بازهم کرونا

    کرونا و بازهم کرونا

    یادداشت_علیرضا اصغرزاده/روزهای پایانی سال همواره امید آور فردایی بهتر و روشن‌تر بود اما چند دهه‌ای است که دیگر روزهای پایانی سال را باید مغتنم شمرده چون در سال بعد از آن قرار است بدترین اتفاقات رقم بخورد.
  • فاصله اروپاییان با تندروهای اسراییلی

    فاصله اروپاییان با تندروهای اسراییلی

    یادداشت_جلال خوش‌چهره/اروپاییان در مدیریت اختلاف‌هایشان با تهران مراقبند که فاصله خود را با مواضع اسراییل حفظ کنند. این مراقبت به‌ویژه با استقرار دولت به شدت راستگرای «بنیامین نتانیاهو» بیش از گذشته نمایان است.
  • روزی هم برای نابودی طبیعت اختصاص دهیم؟!

    روزی هم برای نابودی طبیعت اختصاص دهیم؟!

    یادداشت_علیرضا اصغرزاده_همه ساله در 15 اسفندماه تمامی عزیزان جان به یک‌باره به یاد درخت و درختکاری و طبیعت می‌افتند در صورتی تا روز قبل از آن هرگز برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست کشور اقدام قابل مشاهده‌ای انجام نمی‌دهند.
  • کافه

    کافه "شوکا"خاطره یک نسل بود

    یادداشت _صبا شادور/قدیم ترها، وقتی خیلی از شرایط زندگی و روزمرگی خسته می شدیم، سر از کافه "شوکا" درمی آوردیم. چند تا دوست بودیم که گاهی هر سه با هم و گاهی هم تنها برای گریز از مشکلاتی که آن سال ها در مقابل مشکلات امروز، معنا و مفهومی نداشتند، خودمان را به یک قهوه و یا نوشیدنی دعوت می کردیم.
  • نااطمینانی‌های محیطی و صنعت خودرو

    نااطمینانی‌های محیطی و صنعت خودرو

    یادداشت_امیرحسن کاکایی/امروز در سال ۲۰۲۳ به‌جرات می‌توان گفت دنیا به‌سرعت در حال تغییر مسیر است. اولا یک جنگ تجاری واقعی بین امریکا و چین به‌راه افتاده که قطعا کل مسیر جهانی‌سازی را دستخوش تغییرات اساسی می‌کند. در ادامه این مسیر، به‌طور احساسی ادعا می‌کنم که جنگ اوکراین و روسیه هم دامی بود که امریکا برای اروپا پهن کرد.
  • کنترل تنش در روابط ایران و غرب؟

    کنترل تنش در روابط ایران و غرب؟

    یادداشت_جلال خوش چهره/پیامد هر بخش‌ از سریال‌ رفت‌ و برگشت‌های‌ مدیر کل‌ آژانس‌ بین‌المللی‌ انرژی‌ هسته‌ای (IAEA) به تهران در بزنگاه‌هایی مانند آستانه برگزاری نشست فصلی شورای حکام این نهاد، همواره شبیه تعبیر مفهومی است که می‌گوید؛...
  • حذف ردیف بودجه معلولان عادلانه نیست!

    حذف ردیف بودجه معلولان عادلانه نیست!

    یادداشت_ایمان شعبان‌زاده/یکی از تغییرات اساسی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در حوزه توانبخشی، حذف ردیف بودجه مستقل «قانون حمایت از حقوق معلولان» است.
  • پیاز هم مانند دلار همچنان اشک ما را درمی‌آورد

    پیاز هم مانند دلار همچنان اشک ما را درمی‌آورد

    یادداشت_فرامرز یوسفی/حالا وضعیت گرانی به بازارهای میوه و تره بار هم سرایت کرده است. البته که مسئولان از عدم افزایش قیمت ها در شب های عید می گویند اما وقتی صحبت از افزایش قیمت دلار می شود، بازار هم بی نصیب نمی ماند و کم کم قیمت اقلام خوراکی هم با افزایش روبرو می شوند.
  • سوداگری خرید طلا و ارز و خودرو

    سوداگری خرید طلا و ارز و خودرو

    یادداشت_علیرضا اصغرزاده/صف های طولانی خرید دلار از صرافی ها و یا ثبت نام ده ها میلیونی برای پیش خرید خودروی ایرانی و همین طور شلوغی بازار طلا و ارز در اخرین روزهای ماه آخر سال مرا یاد داستان بهلول و سوداگر میاندازد.
  • سکته مغزی یا فشار مغزی هنرمندان

    سکته مغزی یا فشار مغزی هنرمندان

    یادداشت_ صبا شادور/این اولین بار نیست که خبری مبنی بر فوت هنرمندان بر اثر سکته قلبی و یا مغزی را می شنویم. این اولین بار نیست که از رفتن یک هنرمند خانواده دوست ناراحت هستیم.
  • طلاق عاطفی شورا از شهرداری تهران

    طلاق عاطفی شورا از شهرداری تهران

    یادداشت_ علیرضا اصغرزاده/ اختلافات میان شورا و شهرداری تهران وارد فاز جدیدی شد به گونه ای که جلسه صد و سی و یکم شورای شهر تهران به دلیل اعتراض اعضا شورا به خاطر بودجه سال آینده برگزار نشد
  • آقای علی‌اف! ایران، ارمنستان نیست

    آقای علی‌اف! ایران، ارمنستان نیست

    یادداشت_جلال خوش چهره/لازم است «الهام علی اف» از توهم خود بزرگ بینی دو سال اخیر بیرون شود. رئیس جمهوری آذربایجان باید نیک بداند که ایران، ارمنستان نیست.
  • ابداع سبک مدیریتی جدید

    ابداع سبک مدیریتی جدید

    یادداشت_علیرضا اصغرزاده/سبک‌های مدیریت، انتخاب در دوراهی‌هایی که در مسیر موفقیت قرار دارد را ساده‌تر می‌کند. گاهی پیش می‌آید که مدیر نمی‌داند تا چه اندازه باید به کارمندان استقلال بدهد.
  • آزمون روابط تهران ـ پکن

    آزمون روابط تهران ـ پکن

    یادداشت_جلال خوش‌چهره/می‌گویند؛«بی‌تحرکی»هرگز مشی سیاست‌مداران هشیار نیست. دعوت «شی‌جین پینگ» رئیس‌جمهوری چین از همتای ایرانی خود برای سفر به پکن و استقبال «ابراهیم رئیسی» به همراه هیئتی بلند پایه از این دعوت، نشان از تمایل فوری و لازم دو طرف برای انجام تحرکی راهگشا دارد.
  • رونق گردشگری و لزوم حفاظت از جوامع محلی

    رونق گردشگری و لزوم حفاظت از جوامع محلی

    یادداشت_حجت‌اله مرادخانی/امر آموزش و نظارت بر فرآیندهای سفر و گردشگری در مقطع فعلی، یکی از اهرم های مهم برای ایجاد رشد سازنده گردشگری در میان مدت و بلند مدت در ایران باشد.
  • فاصله اروپاییان با تندروهای اسراییلی

    فاصله اروپاییان با تندروهای اسراییلی

    یادداشت_جلال خوش‌چهره/اروپاییان در مدیریت اختلاف‌هایشان با تهران مراقبند که فاصله خود را با مواضع اسراییل حفظ کنند. این مراقبت به‌ویژه با استقرار دولت به شدت راستگرای «بنیامین نتانیاهو» بیش از گذشته نمایان است.
  • زلزله تهران چقدر جدی است؟

    زلزله تهران چقدر جدی است؟

    یادداشت_فریبرز ناطقی‌الهی/سالها نوشتیم و گفتیم اجازه ندهید به ما دروغ درباره زلزله گفته شود حتی ریسک کرده و در برخی موارد تند هم شدیم شاید شهرداری و دیگر مسولان کشوری تکانی بخورند و با کارهای بی ارزش هزینه و توان و زمان مقابله با این پدیده شوم را تلف نکنند، اما!
  • عاقبت طرح «دارویار» به کجا رسید؟

    عاقبت طرح «دارویار» به کجا رسید؟

    یادداشت_صبا شادور/هنوز وضعیت دارو در ایران مشخص نیست. وضعیتی که رسما به مسئله مرگ و زندگی مردم مرتبط است. مردم هم باید با مشکلات اقتصادی کنار بیایند و هم شرایط گران دارو را تحمل کنند.  در کنار همه این مشکلات باید کمبود دارو را هم از سر بگذرانند.
لطفا شکیبا باشید ...